سرویس: استان ایلام
کد خبر: 10961
|
12:13 - 1393/08/25
نسخه چاپی

مروری بر انتصاب یکساله استاندار ایلام/

از سهم 95 درصدی اصلاح طلبان در پست های مدیریتی تا عکس العمل شفاف به مسائل

از سهم 95 درصدی اصلاح طلبان در پست های مدیریتی تا عکس العمل شفاف به مسائل
در دوران یکساله شروع به کار استاندار ایلام، 95 درصد اصلاح طلبان در پست های مدیریتی به کار گرفته شدند.

گروه سیاسیایلام بیدار::پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در اواخر خرداد ماه 92 و پیروزی روحانی در این انتخابات، احتمال تحولات سیاسی قابل توجهی در دولت جدید اذهان را به خود مشغول نمود و دلیل اصلی آن شاکله ی ستادهای انتخاباتی روحانی در استان ها بود.

جبهه مشارکت، دوم خرداد، اعتماد ملی و کارگزاران اعضای عمده چارت های ستاد انتخاباتی روحانی را در استان ها تشکیل می دادند.

بعد از برگزاری انتخابات، گروه های مختلفی جهت سهم خواهی از دل ستاد های انتخاباتی بیرون آمدند که هرکدام ساز خود را می زدند.

شورای تدبیر وامید، شورای هماهنگی اصلاح طلبان و ... از دل ستاد ها به فعالیت خود بعد از انتخابات ادامه داده و به دنبال اهداف از قبل تعیین شده بودند.

استان ایلام نیز که از مجموع حدود 400 هزار نفر واجد شرایط رأی دهی، بیش از175 هزار رأی خود را برای رییس جمهور منتخب به صندوق ها ریخته بودند(حدود نیمی از رأی دهندگان استان)، همانند اکثر استان ها به همین وضعیت دچار گردیده وشاهد سهم خواهی های حزبی و گروهی بعد از انتخابات گردید.

گروه های مختلف سیاسی یکی پس ازدیگری بدون اطلاع از همدیگر به تهران سفر نموده و لیست های خود را ارائه می کردند، رئیس ستاد کمترین نقش را در این سفرها به تهران داشت زیرا بنای اول این طیف بر این بود کهرؤسای ستاد از افراد میانه رو و دارای وجهه اجتماعی مثبت باشند.

به هر حال پس از کش و قوس های فراوان که بحث آن صفحات و اوقات زیادی را می طلبد، از سبد این سفرها و رایزنی ها "محمدرضا مروارید" فرزند آیت الله مروارید بیرون آمد و سکان دار استان گردید، مروارید ابتدا به این امر راضی نبود؛ زیرا به پست مدیریت در پایانه های کشور می اندیشید.

از همان ابتدای سکانداری مروارید، سفرهای تهران و ارائه لیست های مختلف که قبلا به طرف تهران می رفت، حالا به سوی استانداری سرازیر گردید وهر گروهی با ادله خاص خود سهم خواهی را در استان آغاز نمودند، استاندار خواه یا ناخواه باید به همه گزینه ها توجه می نمود.

نتیجه ی کشمکش ها و رایزنی ها و همچنین اختلافات درون حزبی به این انجامید که در طول یک سال پس از روی کار آمدن دولت جدید حدود 100مدیر میانی ومعاونت در استان تودیع ومعارفه گردیدند که سهم اصلاح طلبان در این تغییرات بیش از 95درصد بود.

البته ناگفته نماندنمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز از انتصابات جدید نه بی خبر بودند و نه بی تأثیرو می شود به نوعی گفت، آنها هم گروهی برای سهم خواهی بودند در حالیکه وظیفه ذاتی آنها چیزی غیر ازین موضوع است که در این مبحث نمی گنجد.

شاید مهمترین و جنجالی ترین فعالیت استاندار ایلام را حضور در اولین نشست خبری او اعلام کرد؛ جایی که با اظهارات مروارید سر و صدای زیادی بلند شد و تا مدت ها  استان ایلام تحت تاثیر اظهارات استاندار تازه کار خود در سطح کشور و حتی خارج از کشور قرار گرفت.

جدای از این رخداد اقدامات خوبی از سوی استاندار ایلام صورت گرفت؛سرکشی به شهرستان های مختلف و پیگیری مشکلات مردم و نیز دیدار با وزیران در تهران از جمله فعالیت هایی است که محمد رضا مروارید در دوران یکساله خود انجام داده که شایسته تقدیر می باشد.

تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر برای توسعه استان،حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی،دیدار با مسئولان کشور عراق نیز از دیگر فعالیت های او می باشد.

حضور 12 استاندار زاگرس نشین نیز یکی دیگر از اقدامات شایسته محمد رضا مروارید می باشد که باعث شده با وجود محدودیت دوران مدیریت خود در جایگاه استانداری ایلام چهره موجهی از خود به نمایش گذارد و حمایت نماینده ولی فقیه در استان را در پشت سر خود ببیند.

البته بسیاری از تندروهای سیاسی اصلاح طلب در استان ایلام بنا دارند به استاندار ایلام بقبولانند تا سیاست های آنان را در استان و بخصوص پست های مدیریتی در پیش گرفته و با توجه به اینکه دولت، دولت اعتدال بوده طبیعتا ره به جایی نخواهند برد.

حتی این حرکت باعث شده تا رسانه های اصلاح طلب استان در یادداشت هایی به این موضوع پرداخته و به نوعی یادآور شوند:اگر مدیریت استان به همین رویه ادامه دهد حمایت این افراد و جناح ها را از دست خواهد داد!

البته به این هم باید اشاره کرد که یکی از خصوصیات استاندار ایلام بیان شفاف وی می باشد بطوری که برای جوابدهی به سوالات طفره نمی رود.

در مجموع باید گفت اگر فضا به سمت وحدت باشد و انتقاد به معنای واقعی کلمه انجام گیرد شاهد پیشرفت و توسعه استان بوده و در غیر این صورت مانند دوران اصلاحات شاهد کشمکش های بی نتیجه خواهیم بود که به جز ضرر و زیان برای مردم و توسعه استان هیچ فایده ای نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/ب

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد