سرویس: سیاسی
کد خبر: 9616
|
11:48 - 1393/06/19
نسخه چاپی

آقای جنتی نمی دانیم دل‌آرام باشیم یا دلواپس درهرصورت فیلتریم

آقای جنتی نمی دانیم دل‌آرام باشیم یا دلواپس درهرصورت فیلتریم
رکورد فیلتریگ توسط شبکه اطلاع رسانی دانا به علت نداشتن مجوزهای لازم شکسته شد، این درصورتی است که دل‌آرام و دلواپس بودن نیز فایده ای ندارد در هر صورت فیلتریم.

علی دایلاری::در طی چند روز گذشته شبکه اطلاع رسانی دانا مورد حملات سنگین فیلترینگ  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت، که با فیلتر چندین باره در طی یک هفته رکوردی عجیب از خود بجا گذاشت.

سوال هایی از ذهن مطبوعاتی ها می گذرد که ما هم در فیلترینگ سایت های داخلی به خودکفایی رسیده ایم، یا اینکه ضعفمان را در حوزه نظارت بر رسانه های داخلی می خواهیم نشان دهیم واقعاً باید به این عملکرد ما کشورهای خارجی افسوس بخورند چرا آنها به این سادگی نمی توانند بدون سر و صدا در روز روشن یک سایت را به نفع خود مسدود یا فیلتر نمایند.

برای فیلتر کردن یا گرفتن مجوزهای جدید باید حداقل وزارت ارشاد اطلاع رسانی کند که مجوز جدیدی بوجود آمده تا مسئولین پایگاه های خبری و تحلیلی اقدام کنند، ولی با این اوصاف کل سایت های ایرانی را بدون اطلاع فیلتر کنید تا مردم برای اطلاع از اخبار کشور به رسانه های خارجی مانند بی بی سی فارسی و وی او ای مراجعه کنند اگر در اخذ مجوز کوتاهی شده این هم از جانب مسئول سایت و هم از طرف کارمندان وزارت ارشاد است.

وزارت ارشاد تنها در صورتی می تواند سایت های خبری مانند سایت شبکه اطلاع رسانی دانا را فیلتر کند که از قوه قضائیه مجوز گرفته باشد و بر اساس آن مجوز ثابت کند که سایت های خبری مرتکب عمل غیر قانونی شده اند یا نه.

برخی اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضد فرهنگی است به عنوان مثال از یک سو به جای اینکه «فیس بوک» که یک سایت ضد نظام جمهوری اسلامی است را در حالت فیلتر نگه دارد به دنبال رفع فیلتر آن گام برمی دارد  و از سوی دیگر به جای اینکه از سایت های خبری ارزشی داخلی حمایت کند به دنبال فیلتر کردن آنهاست، چیز دیگری نمی توان گفت فقط می گوییم که آقای علی جنتی درباره فیلتر سایت های داخلی در مسیر اشتباهی قدم گذاشته ای این راه، راه نظام جهوری اسلامی نیست.

وزارت ارشاد باید در مقابل سایت های ضد ارزشی و تخریب کننده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بایستد و آن ها را فیلتر کند نه اینکه سایت های ارزشی و خبری داخلی را که در بحبوحه بمباران رسانه ای غرب، که اخبار را با صداقت و شفافیت انعکاس می دهند، فیلتر کند، این کار وزارت فرهنگ و ارشاد، کار غیر اخلاقی و دور از شان دولت تدبیر و امید است و باید درباره این موضوع جوابگو باشد.

شبکه اطلاع رسانی دانا اگر مانند فیس بوک ضد نظام جمهوری اسلامی ایران بود رفع فیلتر میشد، این شبکه به علت نداشتن مجوزهای کافی روزی سه وعده فیلتر شود؛ خود کرده را تدبیر نیست! هشدار! هشدار!! به سایت های ارزشی با مجوز وارد شوید و فضای مجازی را مانند خانه خود بدانید که چرا هر لحظه به راحتی از خانه خود بیرون خواهید شد.

 

 

منبع:اهر وصال

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد