سرویس: استان ایلام
کد خبر: 9190
|
21:43 - 1393/05/31
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در ایلام:

با اسم اعتدال نیروهای طرفدار نظام را در آموزش و پرورش کنار می‌گذارند

با اسم اعتدال نیروهای طرفدار نظام را در آموزش و پرورش کنار می‌گذارند
نماینده ولی فقیه در ایلام گفت:با اسم اعتدال نیروهای طرفدار نظام را در آموزش و پرورش کنار می‌گذارند.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از فارس،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: این بیانات حاوی نکات مهم و اساسی درباره سیاست خارجی، منافع ملی جمهوری اسلامی در شرایط فعلی چشم‌انداز هندسه قدرت جهانی و منطقه‌ای آینده به ویژه در مذاکرات هسته‌ای با 1+5 است.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد بیانات رهبری اصول و شرایط خط مشی تعامل سازنده با جهان است که طی یک سال گذشته در سیاست خارجی کشور و دستگاه دیپلماسی مورد استناد و تکرار قرار داشته است. نگاه رهبری گرچه تایید بر خط مشی اما مشروط بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی که دشمنان تابلودار آمریکا و متحدانش آن را نشانه گرفته و سعی بر کم‌رنگ کردن ارزش‌های انقلاب و پافشاری بر مواضع استعماری و تاکید بر تحمیل خواسته ظالمانه بر ملت ایران و وادار کردن مسئولان دستگاه دیپلماسی بر عقب‌نشینی از حقوق ملت و اصول و مبانی انقلاب و نظام اسلامی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مسلما رهنمودها و آموزه‌های مقام معظم رهبری در هدایت روابط خارجی و بین‌المللی فصل‌الخطاب است. رهبری عزیز معیارهای تعامل در سیاست‌ خارجی را تصحیح و تبیین کردند.

لطفی تصریح کرد: نکته مهم و اساسی در بیانات رهبری این است که معظم‌له فرمودند مذاکره با رژیم آمریکا بی‌فایده است چراکه در مذاکرات اخیر ایران با آمریکا تحریم‌ها گسترده‌تر و تهدیدها شدیدتر شد و آمریکایی‌ها نشان دادند غیرقابل اعتماد هستند.

خطیب جمعه ایلام گفت: در مدت 6 ماه مذاکره بیش از 50 درصد تحریم‌ها افزایش یافت و ده‌ها بار تهدید به حمله نظامی نیز نسبت به ملت ایران را تکرار کردند. آمریکایی‌ها پس از مذاکرات هسته‌ای همواره دشمنی و خصومت خود را نسبت به ملت ایران افزایش داده و با گستاخی و با ادبیات زشت و دور از عرف دیپلماسی دنیا، با ملت بزرگ ایران سخن می‌گویند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش به کودتای 28 مرداد سالروز کودتای آمریکایی - انگلیسی برای بازگرداندن شاه اشاره کرد و افزود: پیروزی مردم در قیام 30 تیر و رهبری آیت‌الله کاشانی و صدارت نخست‌وزیری دکتر مصدق پیروزی بزرگ و مهمی برای ملت با هدایت روحانیت در تاریخ سیاسی ایران رقم خورد و این پیروزی برای آمریکا و انگلیس که حامیان اصلی رژیم منفور شاهنشاهی به منزله یک شکست بزرگ بود.

وی ادامه داد: اما دکتر مصدق با فاصله گرفتن از آیت‌الله کاشانی و نادیده گرفتن نقش رهبری کاشانی و حمایت روحانیون و نفوذ عناصر مزدور و خائن ملی‌گرا که با شعار جدایی دین از سیاست زمینه شکست نهضت ملی نفت و در نهایت کودتای ننگین و سیاه 28 مرداد را فراهم کرد و حاکمیت سیاه و دیکتاتوری 28 سال پهلوی دوم را رقم زد و بدتر از هر چیز دیگر متهم کردن مرحوم آیت‌الله کاشانی و همراهی با کودتاگران آمریکایی در حالی که عامل اصلی در سقوط مصدق و شکست قیام سی تیر غرور و جاه‌طلبی مصدق و اعتماد او به روشنفکران خائن و مزدور به آمریکا بود.

خطیب جمعه ایلام همچنین به روز جهانی مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: روز جهانی مساجد یکی از مناسبت‌های مهم دینی و فرهنگی است، فلسفه نامگذاری این روز در جهان اسلام به خاطر جنایت صهیونیست‌های غاصب و آتش‌ زدن مسجدالاقصی بود ولی پیامد مهم این روز این است که جهان اسلام و مسلمین عالم دارای قبله واحد، کعبه واحد، پیامبر واحد هستند.

امام جمعه ایلام همچنین به استیضاح وزیر علوم و عدم اعتماد نماینده ملت به این وزیر اشاره کرد و گفت: استیضاح وزیر علوم هشداری به سایر وزراست که مجلس شورای اسلامی به دقت ناظر رفتار و عملکرد آنان است. میدان دادن به عناصر اصلی در فتنه 88 و نفوذ جریان‌های معاند با انقلاب و امام و رهبری و نادیده گرفتن توصیه‌های دستگاه امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات و صحنه‌گردانی فتنه‌گران در پشت صحنه انتصابات اکنون هم در مراکز فرهنگی کشور به ویژه آموزش و پرورش که با حاشیه راندن عناصر متعهد و انقلابی و به کارگیری اصلاح‌طلبان تندرو وجود دارد.

وی ادامه داد: باید وزیر آموزش و پرورش توجه داشته باشد که بر فراز استان‌ها با اسم اعتدال نیروهای طرفدار نظام و انقلاب را به بهانه‌های واهی کنار می‌گذارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد