سرویس: ورزشی
کد خبر: 67606
|
14:24 - 1403/07/22
نسخه چاپی

رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان ایلام خبر داد:

فعالیت ۱۲ رشته ورزشی نابینایان در ایلام

فعالیت ۱۲ رشته ورزشی نابینایان در ایلام
رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان ایلام گفت: در حال حاضر ۱۲ رشته ورزشی در استان فعال است. از سال ۱۳۸۳، هیأت ورزشی کم‌بینایان و نابینایان کار خود را آغاز کرده است.

فرامرز الفتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به تلاش‌های جامعه ورزشی در راستای حمایت از ورزشکاران نابینا و کم‌بینا، بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ رشته ورزشی در استان فعال است. از سال ۱۳۸۳، هیأت ورزشی کم‌بینایان و نابینایان کار خود را آغاز کرده و اکنون حدود ۸۰ ورزشکار در این استان ساماندهی شده‌اند.

وی در ادامه گفت: جامعه هدف این هیأت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برآورد می‌شود؛ با وجود کمبود امکانات و تجهیزات لازم، ۸۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در ایلام ساماندهی شده‌اند که شامل ۳۰ خانم و ۵۰ آقا هستند. این ورزشکاران در رشته‌های مختلفی از جمله گل‌بال، دومیدانی، جودو، وزنه‌برداری، شطرنج، بولینگ، شنا و دوچرخه‌سواری فعالیت می‌کنند.

 رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان ایلام به کمبودهای موجود در این حوزه گله کرد و گفت: نبود سالن ورزشی، تجهیزات مناسب و اعتبارات کافی، موانعی برای پیشرفت این قشر کم‌برخوردار جامعه ایجاد کرده است.

وی همچنین به موفقیت‌های ورزشکارانی چون سجاد مجیدی‌راد، عبادالله جعفری و فاطمه زینی‌وند اشاره کرد که عناوین کشوری را در مسابقات ورزشی کسب کرده‌اند.

این مسئول تأکید کرد: این هیأت در شهرستان‌های ایوان، چرداول، دره‌شهر و ایلام فعالیت دارد و در صورت تأمین اعتبار و تجهیزات، برنامه‌ریزی برای گسترش این رشته‌ها در سایر شهرستان‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد