سرویس: استان ایلام
کد خبر: 6629
|
18:37 - 1393/01/19
نسخه چاپی

سپاس از نماینده، پیگیری استخدامهای غیر متعارف و انتظارات از استاندار

سپاس از نماینده، پیگیری استخدامهای غیر متعارف و انتظارات از استاندار
بالاترین آمار بیکاری کشور مربوط به استان ایلام می باشد و استخدام های که صورت می گیرد متاسفانه بدون آزمونهای استخدامی بوده و کسانی که دسترسی به منابع قدرت، نمایندگان مجلس و یا مسولین و روسای اداری دارند استخدام ها را به خود و نزدیکان اختصاص می دهند.

موسی ملکی پور:بالاترین آمار بیکاری کشور مربوط به استان ایلام می باشد و استخدام های که صورت می گیرد متاسفانه بدون آزمونهای استخدامی بوده و کسانی که دسترسی به منابع قدرت، نمایندگان مجلس و یا مسولین و روسای اداری دارند استخدام ها  را به خود و نزدیکان اختصاص می دهند؛ این موارد چنان در سطح استان رسوخ کرده که بصورت فرهنگ عمومی در آمده است.

از همه غم انگیز تر وجود افراد فارغ تحصیل با مدارک دانشگاهی کارشناس ارشد و دکتری از دانشگاههای دولتی می باشد که علی رغم مقالات، کارهای پژوهش و مقالات متعدد علمی فرصتی در شرکت در آزمونهای استخدامی برای آنها فراهم نشده است .

اخیرا نماینده محترم استان ایلام علی محمدی در صحن علنی مجلس همصدا با اهل قلم، بیاناتی را در مورد تبعیض در استخدامها در سطح استان ایلام فرموده، که جای تقدیر و تشکر دارد .

«وی گفته است: بعضی از دستگاههای استان خارج از دستورالعمل دولت محترم و خارج از ضوابط اداری اقدام به جذب افراد وابسته و سفارشی می کنند که این خلاف قانون وظلمی بزرگ به افراد تحصیل کرده و توانمند است که سالهاست پشت خط استخدام قرار دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار به این گونه دستگاهها تاکید کرد: از جایگاه نظارتی خود در مسیر دفاع از منافع مردم و افراد تحصیل کرده، این گونه قضایا را پیگیری و رصد می کنم و با تخلفات احتمالی برخورد و به مراجع ذیربط انعکاس خواهم داد.»

تقریبا در اکثر نهادها و سازمانهای دولتی استان ایلام، مدیران و روسای دولتی اقدام به جذب آشنایان  و خویشاوندان خود در ادارات نموده اند که همچنان این روال ادامه دارد؛ در حالی که اکثریت جوانان نخبه بیکار، نظاره گر این روال و دور تسلسل تبعیض بوده و خسته ناامید از این همه نابرابری هستند.

با توجه به سخنان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مبنی بر دفاع از منافع مردم و افراد تحصیل کرده و پیگیری و ارجاع پرونده ها به مراجع ذیربط، از استاندار محترم  خواهانیم که با ارسال بازرسانی در شهرستانها و مرکز استان روال استخدام ها را مورد بازبینی قرار داده و مدیرانی که خویشاوندان خود و یا سایر قدرتمندان سیاسی را بدون آزمون استخدامی  نموده اند؛ مورد بازخواست قرار دهد؛ تا در نظام مقدس اسلامی که حاصل جانفشانی دهها شهید گلگون کفن است و در سالی که بنا بر فرموده مقام معظم رهبری سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گذاری شده است کسی جرات دست اندازی به حقوق مردم نداشته باشد. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد