سرویس: دین و مذهب
کد خبر: 65792
|
06:04 - 1403/03/27
نسخه چاپی

یادداشت؛

عرفه، فرصت سجاده‌نشینی در برابر معبود

عرفه، فرصت سجاده‌نشینی در برابر معبود
هنگامه‌ی«عرفه» است و فرصت دوباره‌‌ی سجاده‌نشینی در برابر معبود؛ تا بندگان با آتش شوق و اشتیاق وصال، به دعا و نیایش متوسل شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سعید عطایی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: هنگامهٔ «عرفه» است و فرصت دوبارهٔ سجاده‌نشینی در برابر معبود؛ تا بندگان با آتش شوق و اشتیاق وصال، به دعا و نیایش متوسل شوند و برات رستگار شدن را از پروردگار ضمیمهٔ دعایشان کنند.

 چرا که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «خداوند در هیچ روزی به‌اندازه روز عرفه، بندگان را از آتش دوزخ نمی‌رهاند.»

 «روز عرفه»، روز عشق و مهرورزی، و روز بهار فرصت‌ها برای آمرزش بندگان است. چرا که گلستان «رحمت» الهی در این روز بیش از هر زمان دیگری به رویش می‌رسد و بهانه‌ای است برای قلم عفو کشیدن بر گناهان بندگانی که با تمام وجود بر سجاده استغفار حاضر شده‌اند...

 حضرت محمد (ص) فرمودند: «خداوند در غروب عرفه نزد فرشتگانش به اهل عرفه می‌بالد و می‌گوید: "بندگانم را بنگرید! ژولیده و غبارآلود، نزد من آمده‌اند»

 «عرفه»، میعادگاه بریدن از خاک و پیوند دوباره با افلاک و روز توسل به مقام ربوبیت حضرت حق است چرا که درهای مغفرت و بخشش و رحمت الهی بر روی بندگان گشوده شده؛ در منزلت این روز همین بس که امام علی (ع) فرمود: «برخی از گناهان جز در عرفات بخشوده نمی‌شوند»

 «عرفه»، روز معرفت و بینش است و روز وصل‌شدن به اوج فرزانگی در راه پروردگار و در نهایت بهترین فرصت برای شکستن بت‌های درون است.

 و چه زیبا فرمود امام صادق (ع) که «هر چه می‌خواهی برای خود دعا بخوان و در دعاکردن بکوش که روز عرفه روز دعا و درخواست است» 
 پروردگارا...

 امروز که سفره مغفرت و رحمت تو بر گستره زمین و آسمان بندگان گشایش‌یافته و منت تو بار دیگر اهل زمین را شامل می‌شود، دستان پر از حاجتمان را به سمت درگاه پر از مهرت دراز می‌کنیم و از دریای بی‌نهایت کرامت تو جود و بخشش طلب می‌کنیم.

 انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب