سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65290
|
01:44 - 1403/02/20
نسخه چاپی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام:

ایلام دارای یکی از باکیفیت‌ترین محصول گندم در کشور است

ایلام دارای یکی از باکیفیت‌ترین محصول گندم در کشور است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: یکی از باکیفیت‌ترین محصولات گندم کشور در استان ایلام تولید می‌شود که نشان‌دهنده کیفیت بالای آب‌وخاک استان ایلام است.

اصغر باباخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: یکی از باکیفیت‌ترین محصولات گندم کشور در استان ایلام تولید می‌شود که نشان‌دهنده کیفیت بالای آب‌وخاک استان ایلام است.

وی افزود: امسال به دلیل بارش باران میزان برداشت محصولات افزایش داشته به‌طوری‌که در سه شهرستان افزایش چهار برابری داشته‌ایم.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: شهرستان دره شهر سرآمد تولید گندم در استان ایلام است و در این شهرستان گندمی باکیفیت بالا تولید می‌شود که نشان‌دهنده ظرفیت‌های ویژه این شهرستان است.

باباخانی گفت: تعاون روستایی وظیفه تمام زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای دریافت گندم فراهم کند و همچنین عوامل تشخیص و ذیحساب باید شبانه‌روزی حضور داشته باشند تا گندم با افت واقعی ثبت شود.

وی یادآور شد: امسال سازمان هدفمندی یارانه‌ها از طریق بانک کشاورزی عامل پرداخت هزینه گندم است ولی خرید گندم بالای ۱۲ درصد رطوبت انجام نمی‌گیرد و اگر مرکز خریدی اقدام به این کار کند کمبود و جریمه گندم بر عهده خودش است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام خاطرنشان کرد: تمامی سیلوها باید توسط شبکه بهداشت ضدعفونی شود و مراکز تحویل گندم باید فهرست را روزانه به بانک‌ها معرفی کنند تا پرداخت در سریع‌ترین حالت ممکن انجام شود.

باباخانی تصریح کرد: در صورت نیاز مجوز برای خرید گندم در فضای باز با تمهیدات و شرایط لازم انجام می‌شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب