سرویس: سیاسی
کد خبر: 65285
|
16:35 - 1403/02/19
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

ایلام نگین معنویت و فرهنگی در حوزه اربعین حسینی است

ایلام نگین معنویت و فرهنگی در حوزه اربعین حسینی است
استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام و مهران امروز نگین معنویت و فرهنگ در حوزه اربعین حسینی است، گفت: اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حسن بهرام‌نیا عصر چهارشنبه در جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی در ساختمان مانیتورینگ با اشاره به نقش مردم ایلام در خدمت به زوار اربعین حسینی، اظهار کرد: اوج خدمت و تلاش مسئولان و همراهی و هم‌افزایی مردم برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی در دولت سیزدهم رقم خورده است،

 وی با بیان اینکه مردم استان ایلام مردمی غیور و پشتیبان نظام و انقلاب هستند، افزود: این غیرت و همیت در دوران هشت سال دفاع مقدس و در خادمی از زوار اربعین حسینی به منصه ظهور رسیده است.

 استاندار ایلام با اشاره به اینکه در واقع این استان محور مقاومت در برابر رژیم بعثی بود، ابراز کرد: مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه دیار خود را ترک نکرده؛ بلکه پذیرای مهاجران دیگر استان‌های درگیر جنگ بودند.

 بهرام‌نیا با اشاره به اینکه ایلام و مهران امروز نگین معنویت و فرهنگ است، یادآور شد: سال گذشته استان ایلام به‌عنوان پدیده نوظهور گردشگری در کشور معرفی شد که صداوسیما و رسانه‌ها با هم‌افزایی در معرفی نقاط بکر و گردشگری نقش مهمی داشتند.

 وی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند، افزود: از این میزان بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر از مهران عازم عتبات‌عالیات در ایام اربعین شدند و بیش از یک میلیون هشتصد هزار نفر نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشتند.

 استاندار ایلام با تأکید بر اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم از لحاظ کمی و کیفی این است که راه ۱۵ ساعته که در سال‌های گذشته زوار از ایلام تا مهران با وجود ترافیک سنگین طی می‌کردند، امروز با چهاربانده شدن به حدود یک ساعت رسیده است، گفت: بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم هزینه زیرساخت‌های استان ایلام به‌ویژه حوزه راه‌ها و زیرساخت‌های اربعین حسینی شده است.

 بهرام‌نیا با اشاره به اینکه بیش از ۷۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در سال گذشته ساخته شد، ابراز کرد: هم اکنون بیش از ۲ هزارچشمه سرویس بهداشتی از ایلام تا پایانه مرزی مهران وجود دارد.

 وی تصریح کرد: صداوسیما و رسانه‌ها در راستای آشکارکردن خدمات دولت و نظام اسلامی برای اقشار مختلف مردم و زوار اربعین حسینی و معرفت افزایی زوار، نقش به سزایی ایفا کردند.

 استاندار ایلام با اشاره به اینکه وفاق و همدلی بین مردم و مسئولان و مدیران اجرایی و ائمه جمعه و جماعات وجود دارد، خاطرنشان کرد: از مصادیق این هم‌افزایی مشارکت باشکوه و حماسی مردم در پای صندوق رأی در انتخابات ۱۱ اسفند با ۵۳ درصد مشارکت، رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

 

 بهرام‌نیا در پایان از رئیس سازمان صداوسیما خواست که نسبت به ساخت فیلم و سریال با محوریت چهره‌های نامی و شاخص استان در حوزه دفاع مقدس و سایر حوزه‌ها و همچنین ساخت فیلم با محوریت اربعین اقدام شود.

 وی خاطرنشان کرد: استان ایلام می‌تواند به‌عنوان محور پخش برنامه‌های صداوسیما در ایام اربعین قرار گیرد و برخی از استان‌ها به‌عنوان استان معین در استان ایلام و مهران مستقر شوند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب