سرویس: استان ایلام
کد خبر: 6351
|
10:21 - 1392/12/24
نسخه چاپی

گفت و گویی عیدی وار با محمد رضا مروارید؛

استانداری با عقد آسمانی

استانداری با عقد آسمانی
در هر سال اتفاقات بسیاری برای انسان پیش می‌آید که باگذشت چندین سال باز هم به عنوان خاطره ای تلخ و یا خاطره ای شیرین در ذهن شخص به یادگار می‌ماند و باعث خوشحالی و یا ناراحتی افراد شود.

در هر سال اتفاقات بسیاری برای انسان پیش می‌آید که باگذشت چندین سال باز هم به عنوان خاطره ای تلخ و یا خاطره ای شیرین در ذهن شخص به یادگار می‌ماند و باعث خوشحالی  و یا ناراحتی افراد شود.

ایام نوروز در پیش است و پس از یکسال کار و تلاش سال 1392 در حال تمام شدن.

پایگاه خبریایلام فردابه همین مناسبت قصد دارد با برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی گفت وگویی نوروزی با آنان داشته باشد.

اولین گفت وگویی اختصاصی و نوروزی ما با دکتر علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران،آبدانان،دره شهر و در هفته گذشته منتشر شد.(اینجا)

در دومین مصاحبه نوروزی سراغ استاندار ایلام،محمد رضا مروارید رفتیم؛گفتگوی کوتاه ما با استاندار ایلام تقدیم شما خوانندگان عزیز می شود.

سال 1392 برای محمد رضا مروارید چگونه سپری شد؟

الحمد الله سال خوبی بود،بخصوص با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی و انتخاب دولت تدبیر و امید،برای خودم هم این توفیق نصیبم شد تا در خدمت مردم استان ایلام به عنوان خدمتگذار باشم؛سال 92 سال بسیار خوبی بود.

مهندس مروارید اهل عیدی دادن است یا عیدی گرفتن؟

عیدی گرفتن قطعا،ولی چند سالی است که مجبور هستم که عیدی هم بدهم.

در ایام تعطیلات نوروزی به کجا مسافرت می کنید؟

فعلا برنامه خاصی پیش بینی نکردم ولی به احتمال زیاد در هفته اول تعطیلات در کنار خانواده در تهران باشم؛ولی برای هفته دوم تصمیمی نگرفتم.

بعد از سال تحویل ،برای عرض تبریک و عید دیدنی به منزل چه کسی می روید؟

همیشه اولین بار به خانه پدری و عرض تبریک خدمت مادرم می روم  و سپس منزل پدر خانم؛البته چون من و خانمم دختر عمو و پسر عمو هستیم معمولا همه خانواده من و خانمم پیش همدیگر در سال تحویل جمع می شویم.

تفریح در کدامیک از مناطق استان مورد پسند شماست؟

تمام مناطق استان واقعا زیبا هستند اما کوهها و مناظر طبیعی شهرستانهای آبدانان و دره شهر و ایلام چیز دیگری هستند و تفریح در آن مناطق حس دیگری دارد.

شیرین ترین خاطره مهندس مروارید در سال 92؟

خاطرات بسیار شیرینی در سال 92 برای من وجود داشت اما توفیق خدمت در استان ایلام و اینکه گره ای از مشکلات مردم رو باز کردن لذت دیگری دارد و قطعا شیرین ترین خاطره من در سال 92 است.

تلخ ترین خاطره استاندار ایلام در سال 92؟

خاطره و حادثه تلخی وجود نداشت.

در مدت فعالیت شما در استان ایلام عملکرد مسئولین استان را چگونه ارزیابی می کنید،نمره عملکردی مسئولین چند است؟

با توجه به اینکه اکثر مسئولین از بچه های خود استان هستند و انصافا همه در تلاش و کار هستند اما بدنه اداری دارای مشکلاتی است که روی فعالیت آنها را اثر می گذارد ولی در مجموع به عملکرد کلیه مسئولین با ارفاق نمره 15 می دهم.

یکی از معضلاتی که در ایام تعطیلات نوروز در استان ایلام مشاهده می شود،استفاده شخصی برخی از افراد از خودروهای پلاک قرمز دولتی است،برای جلوگیری از این امر چه تدابیری اندیشیده شده است؟

در جلسه شورای اداری این مساله به همه مدیران تذکر داده خواهد شد اما ما به نیروی انتظامی اعلام کرده ایم که اگر خودروی دولتی در ایام تعطیلات در تفرجگاهها و سایر مناطقی که یک خودروی دولتی نباید آنجا باشد مشاهد شد برخورد کنند.

البته برخی از دستگاهها با خودورهای دولتی در ایام نوروز به فعالیت مشغول می باشند که تکلیف آنان مشخص است اما جای خودروی دولتی در مناطق تفریحی استان نیست و با آنان برخورد لازم صورت می گیرد؛رسانه های استان هم اگر موردی را مشاهده کردند آن را گزارش دهند.

با توجه به اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها در سال 93،پیش بینی شما از وضع اقتصاد کشور چگونه است؟

مردم باید به دولت اعتماد کنند؛دولت به دنبال این است که یارانه ها را واقعا هدفمند نماید و اگر حامل های انرژی افزایش قیمت دارند پول حاصل از افزایش این حامل ها صرف زندگی مردم می شود و ان شاالله سال 93 برای مردم ایران سال خوبی خواهد بود.

مقام معظم رهبری سال 93 را با چه عنوانی نام گذاری می کنند؟

با توجه به سخنان اخیر رهبری در خصوص اهمیت اقتصاد و اقتصاد مقاومتی فکر می کنم موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار سال 93 از طرف ایشان اعلام شود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد