سرویس: استان ایلام
کد خبر: 62234
|
00:33 - 1402/08/26
نسخه چاپی

یادداشت؛

شهادت کودکان غزه مصداق بارز مظلومیت است

شهادت کودکان غزه مصداق بارز مظلومیت است
شهادت کودکان غزه همچون شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) مصداق بارز مظلومیت است

به گزارش ایلام بیدار، امین دانیالی کارشناس مسائل بین‌الملل در یادداشتی نوشت: این روزها آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد کشتار بی‌گناه کودکان بی‌دفاع و مظلوم غزه است، کشتار گسترده توسط رژیم اشغالگر و کودک کش رژیم صهیونیستی این سؤال را در ذهن می‌آورد، آیا پس از ۱۴۰۰ سال عاشورایی دیگر تاریخ بشریت خواهد دید؟

 بی شک محاصره مردم غزه، قبل حمله رژیم صهیونیستی به غزه، همچون محاصره امام حسین (ع) ویارانش پس از واقعه عاشورا بود، و این خود خبر از وقوع عاشورایی دیگر در عصر حاضر خواهد داد، همچنین جلوگیری از رسیدن آب و غذا برای کودکان، زنان و مجروحان، شهادت کودکان در آغوش پدران خود، رفتار بی‌رحمانه صهیونیست‌ها نسبت به زنان و افراد مسن، قتل و غارت و نسل‌کشی مردم غزه، اینها چیزی به‌غیراز وجود یزید زمان در ذهن نمایان می‌کند؟ استمرار قیام امام حسین (ع) و گلوی به خون آغشته علی‌اصغر در آغوش پدر یک‌بار دیگر توسط یزیدیان زمان رژیم صهیونیستی غاصب برای دنیا به نمایش گذاشته شد، اما همچنان که ظلم یزید در عصر عاشورا پایدار نماند، ظلم رژیم صهیونیستی نیز نمی‌ماند و مقاومت و پایداری مردم فلسطین زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی فراهم خواهد کرد .

 همه تاریخ گواه است که منشأ ظلم وستم مردم رژیم صهیونیستی توسط فردی به نام داویدبن گوین در سال ۱۹۴۸ پایه‌گذاری شد و او قدس و بیت‌المقدس را پناهگاهی امن برای یهودیان اعلام کرد .

 فلسطینی‌ها روز تأسیس موجودیتی به نام رژیم صهیونیستی را به‌عنوان روز نکبت یا روز فاجعه یاد می‌کنند روزی که به نام خلع‌ید آنها از این سرزمین منجر شد.

 آغاز تجاوز و کشتار مردم برای تصاحب سرزمین فلسطین از سال ۱۹۶۷ بود و بعد از آن از سال ۲۰۰۶ غزه همواره شاهد شعله‌ورشدن درگیری‌هایی بود که همواره مورد ظلم و تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفت .

 ولی غزه اگر از یک سو جولانگاه جنایتکاران و جانیان آدم‌کش بود؛ اما از سوی دیگر نمایشگاه باشکوهی بود از مقاومت، ایثار وایمان مردمی مظلوم برای دفاع از سرزمین خود بود .

 قرآن کریم در آیات متعددی به تبیین الگوی که سنت جاری و جاودان انبیا برای تبلیغ رسالت الهی، مقاومت در مقابل دشمنان و بدخواهان تسلیم‌نشدن در برابر زیاده‌خواهی کافران و مفسدان پرداخته است. یکی از نمونه‌ها جریان مبارزه طالوت با جالوت ابرقدرت ستمگر است که در سوره بقره آیه ۲۵۰ به آن اشاره شده است .

 بر اساس اصول و فرامین دین مبین اسلام و سیره انبیا طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) اولین اولویت انقلاب اسلامی حمایت از ملت مظلوم فلسطین عنوان شد و این پایه‌گذار مبارزه با ظالم و ظلم وستم رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین چهره رژیم صهیونیستی را و ظلم او به مردم مظلوم به جهانیان آشکار شد .

 این روزها به تاسی همه‌جانبه ایران از مردم مظلوم فلسطین همه شاهد خیزش مردم سراسر دنیا بر علیه رژیم صهیونیستی بودیم .

 بیداری مردم دنیا و خروش همه‌جانبه خانه عنکبوتی استکبار را ویران و بازوی استکبار جهانی را از ریشه همچون غده‌ای سرطانی حذف خواهد کرد .

 خواندن شهادتین کودک فلسطینی در گوش برادر کوچک خود حین شهادت ستون‌های کاخ سفید را به‌عنوان حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی غاصب به لرزه درآورده است .

 آنچه این روزها از کشتار مردم بی‌گناه و کودکان غزه به نمایش گذاشت عمر نابودی رژیم صهیونیستی را به جلوتر آورده است وجهان را از وجود نحس خود پاک خواهد کرد .

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب