سرویس: استان ایلام
کد خبر: 59517
|
10:09 - 1402/03/07
نسخه چاپی

یادداشت؛

آنچه طالبان باید بداند

آنچه طالبان باید بداند
شایسته است جمهوری اسلامی با ابتکار عمل و نمایش قدرت سخت و نرم در میدان و دیپلماسی، پلانی هرچند کوتاه از وضعیت آخرالزمانی را برای طالبان و هیئت حاکمه افغان‌ها، تهیه، تدوین و به نمایش بگذارد.

به گزارش ایلام بیدار، فرزاد شیرزاد فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: شایسته است جمهوری اسلامی با ابتکار عمل و نمایش قدرت سخت و نرم در میدان و دیپلماسی، پلانی هرچند کوتاه از وضعیت آخرالزمانی را برای طالبان و هیئت حاکمه افغان‌ها، تهیه، تدوین و به نمایش بگذارد تا شاید این یاغیان شورشی را مجبور به فراگیری علوم بین‌الملل و تمرین و تکرار مشق حسن هم‌جواری، نماید.

گروه افراطی و وهابی طالبان که پس از سال‌ها جنگ و خونریزی و یاغی‌گری، به‌واسطه وادادگی دولت اشرف غنی و اتمام تاریخ مصرف وی و دولتش برای اربابان غربی و آمریکا محکوم به کشیدن سوت پایان بود با تسلط بر بخش‌هایی از افغانستان توانست قدرت را قبضه کند.

 

باتوجه‌به اینکه حکومت طالبان از نظر بین‌الملل به رسمیت شناخته نشده و همچنان نتوانسته با برگزاری یک مورد انتخابات، حداقل مشروعیت ملی را کسب کند، با تاسی از فضای شورشی و یاغی‌گری و... حاکم بر خود، هرازگاهی که به‌زعم بالادستی‌هایشان، خودسری و... است برای مردم و مرزبانان ایرانی در نوار شرقی و مرزهای مشترک، ایجاد مزاحمت و مبادرت به درگیری‌های پراکنده می‌کنند.

 

  قطعاً رفتارهای مخل امنیت و خارج از عرف گروه‌هایی از طالبان بیشتر از آنکه از روی قدرت و... باشد ناشی از عواملی چون بی‌سوادی در امر حکومت‌داری، بیگانگی با علوم بین‌الملل و همچنین نوعی هردمبیل و از هم گسستگی در بین رده‌ها و بخش‌های مختلف این گروهک است.

 

اما آنچه واضح است اینکه؛ رفتارهای هیجانی طالبان در مرزهای شرقی می‌تواند عقوبت تلخ و سختی را برای آنها رقم بزند و ایران را مجبور به تصمیم برای نابودی و محو این گروهک کند که در این صورت باید رهسپار موزه‌های عبرت در تاریخ شوند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب