سرویس: سیاسی
کد خبر: 59477
|
08:50 - 1402/03/03
نسخه چاپی

رزمنده دوران دفاع مقدس:

فتح خرمشهر نقطه عطفی برای ایجاد تحول در ایران اسلامی است

فتح خرمشهر نقطه عطفی برای ایجاد تحول در ایران اسلامی است
رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی برای ایجاد تحول در ایران اسلامی است.

به گزارش ایلام بیدار، عبدالنبی ابراهیمی رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: فتح خرمشهر در تاریخ انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نقطه عطف است که باعث ایجاد بسیاری از تحول‌ها شد و یک شگفتی در حوزه نظامی خلق کرد.

ابراهیمی در ادامه گفت: در دوران جنگ رژیم بعثی برنامه داشت تا حداقل برخی نقاط مانند خرمشهر و میمک در ایلام را داشته باشد تا تجهیزات خود را به داخل ایران و انتقال داده و کم‌کم به سمت تهران پیشروی کند یا اگر به موفقیتی دست پیدا نکرد حداقل پایگاه‌های داخل ایران را داشته باشد.

رزمنده دوران دفاع مقدس یادآور شد: ذکر این نکته ضروری است که اهمیت فتح ایران برای حامیان رژیم بعث بسیار ضروری بود تا جایی که صدام تمام امکانات روز آن موقع را در اختیار داشت و همه‌ی سازمان‌های بین‌المللی چشم به روی اتفاقات عراق بسته بودند تا ایران در مظلومیت تمام در شرایطی از خود دفاع کند که حتی سیم‌خاردار برای ایران هم تحریم بود؛ بنابراین فتح خرمشهر یک اقدام راهبردی برای رژیم بعثی بود.

وی اظهار کرد: خرمشهر و خوزستان برای صدام از آن جایی اهمیت داشت که با فتح آن دستیابی ایران به منابع خدادادی این منطقه مانند نفت و گاز قطع می‌شد و البته که بازپس‌گیری خرمشهر به دلیل وجود شرایط جغرافیایی سخت است که این خود زمینه‌ای برای فتح مناطق دیگر ایران است؛ بنابراین تمرکز عراق ماندن در خرمشهر بود.

ابراهیمی عنوان داشت: عملیات بیت‌المقدس در شرایطی آغاز شد که محاسبات دشمن نشان می‌داد که ایران امکانات لازم برای بازپس‌گیری خرمشهر را ندارد؛ ولی آنچه که آن‌ها محاسبه نکرده بودند توان عملیاتی و اعتقادی رزمندگان ما بود که آن‌ها را غافلگیرکردن و رؤیای صدام برای ماندن در خونین‌شهر نقش‌برآب شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آنچه که اهمیت دارد این موضوع است که اراده، ایمان، پیروی از ولایت‌فقیه، تلاش و استقامت رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده یک الگو است و جوانان ما امروز باید مرزهای دیگری را بشکافند و بر دشمن امروزی هم غلبه کنند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد