سرویس: استان ایلام
کد خبر: 59475
|
08:11 - 1402/03/10
نسخه چاپی

یادداشت؛

ضرورت معرفی شخصیت امام خمینی (ره) به نسل جوان

ضرورت معرفی شخصیت امام خمینی (ره) به نسل جوان
از فرصت ارتحال امام برای تبیین واقعی شخصیت او به جوانان و نوجوانان استفاده کنیم.

به گزارش ایلام بیدار، فرشته سنجیده فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: امروز شخصیت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران برای بسیاری از جوانان و نوجوانان ناشناخته باقی‌مانده است، بسیاری از آنها از ابعاد شخصیتی معنوی و سیاسی امام خمینی (ره) بی‌خبر هستند و متأسفانه متولیان فرهنگ و آموزش ما آن‌چنان که بایدوشاید به شخصیت بزرگ امام خمینی این احیاگر اسلام در قرن حاضر نپرداختند.

این اجحافی بزرگ در حق بنیان‌گذار مردمی‌ترین انقلاب در جهان است که یک شخصیت مذهبی با منش دینی و اتکا به خداوند و مردم دریچه‌ای جدید را به روی دنیا بگشاید؛ اما در میان جوانان همین کشور ابعاد مختلف شخصیتی وی مورد بی‌مهری قرار گیرد، در واقع ما در جهاد تبیین در حوزه معرفی شخصیت امام خمینی هم کم‌کاری کرده‌ایم.

هر ساله در سالگرد رحلت امام خمینی جمعیت زیادی از اقصی‌نقاط کشور برای تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام در حرم ایشان حضور می‌یابند که هر چند در ظاهر یک برنامه فرهنگی خوبی است؛ اما اگر به همین مقدار ظواهر اکتفا شود، نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت.

برای این برنامه باید بیشتر روی جوانان و نوجوانان متمرکز شد و آنها را باشخصیت واقعی امام خمینی آشنا کرد، این آشنایی نباید به چند سخنرانی و سفری کوتاه و بدون نتیجه ختم شود؛ بلکه باید تبیین واقعی صورت گیرد به‌طوری‌که نسل جوان ما در پی آشنایی با هر بعد شخصیت امام که آشنا می‌شود بیشتر ترغیب شود که با زوایای بیشتر زندگی معنوی وی آشنا شود.

رهبر فقید انقلاب ما شخصیتی است که برای آزادگان دنیا فارغ از هر عقیده‌ای و دینی قابل‌احترام است؛ اما جای تأسف است که جوان ایرانی به عظمت این شخصیت و عظمت کاری که انجام داده است پی نبرد و تنها نام و تصاویر و سخنان تکراری و بی‌تأثیر در مورد او را بشنود و ببیند.

امروز در نشست قرارگاه استانی هماهنگی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام به‌درستی نیز به این موضوع اشاره کرد و از همه مسئولین مرتبط در این زمینه درخواست کرد که تلاش شود شخصیت امام خمینی برای جوانان آن‌طور که شایسته جایگاه ایشان است به نحو مطلوبی شناسانده شود.

از مسئولین ستاد ارتحال امام خمینی در استان ایلام انتظار داریم که امسال از فرصت حضور جوانان در مراسم سالگرد نهایت استفاده را کرده و بیشتر به آنان بها دهند، چرا که این جوانان هستند که باید به سؤالات آنها پاسخ داده و همین تبیین‌های مهم در این چند روز می‌تواند پاسخ مطلوبی باشد برای جوانان و افتخار آنها به داشته‌ها و دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف که در سایه رهبری امام خمینی (ره) کلید خورده است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد