سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5647
|
13:09 - 1392/11/05
نسخه چاپی

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام:

1230000 راس دام در ایلام بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند

 1230000 راس دام در ایلام بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: 1230000 راس دام در ایلام بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.

به گزارش ایلام فردا،وهاب پیرانی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اظهار داشت:عملیات مایه کوبی جمعیت دام سبک و سنگین دامداران روستایی و عشایری از نیمه مهرماه شروع و با تلاش شبانه روزی و بکارگیری 40 اکیپ عملیاتی از پرسنل زحمتکش دامپزشکی و اکیپ های بخش خصوصی تا کنون بیش از 1230000 رأس دام سبک و 40 هزار رأس دام سنگینِ دامداران استان بصورت رایگان علیه بیماری واگیردار و بسیار خطرناک تب برفکی واکسینه شدند.

وی ادامه داد:بیماری تب برفکی از بیماری های ویروسی بسیار خطرناک جمعیت دامی است که در صورت بروز ، خسارات جبران ناپذیری شامل تلفات بالا و کاهش تولید گوشت ، شیر و پشم را بدنبال خواهد داشت.

پیرانی اضافه کرد:خوشبختانه در چند سال اخیر با واکسیناسیون فراگیر و به موقع و ایمن سازی جمعیت دامی استان از شیوع و اپیدمی بیماری در استان جلوگیری شده است.

 مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد:با توجه به مرزی بودن استان و ورود دام های عشایر کوچرو از استان های همجوار به استان ایلام ، دامداران حتماً می بایست سالیانه نسبت به ایمن سازی دام های خود اقدام و مقررات بهداشتی و قرنطینه ای در خصوص نقل و انتقال دام را رعایت نموده و خصوصاً در هنگام خرید دام از خارج از استان از سلامت آنها اطمینان حاصل نمایند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد