سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5578
|
17:36 - 1392/10/30
نسخه چاپی

دیجیتالی شدن ملکشاهی رویایی دست نیافتنی است

دیجیتالی شدن ملکشاهی رویایی دست نیافتنی است
علی رغم پیگیری ها و قول های مکرر مسئولین ، گیرنده دیجیتال شهرستان ملکشاهی هنوز راه اندازی نشده است.
به گزارش ایلام فردا، رسانه های دیجیتال هویت ساز بوده و نسبت به رسانه های دیگر (تلویزیون و رادیو) دارای ظرفیت وتوان بیشتری است.
 
ولی امروزه با توجه  به اینکه نظام استکبار جهانی دریافته است که با تکیه بر مطالب صرفا اقتصادی و سیاسی نمی تواند به ملت ایران ضربه بزند  لذا با اهداف شوم خود در قالب تهاجم فرهنگی  می تواند جوانان و نوجوانان ما را بدون آنکه  خودشان متوجه شوند به سمتی که خواسته آن ها است بکشانند و از هویت دینی و ملی که همان اصالت فر هنگی ما است  دور سازد.
 
 
راه اندازی شبکه های ماهواره ای با ترویج فحشا و بی بندوباری  یکی از ترفند های دولت های غربی برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی ملت ایران اسلامی است.
 
 
در اینجا می توان گفت که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مقابل عدم ترویج فرهنگ استفاده از ماهواره چه اقداماتی انجام داده است؟
 
 
براي آنکه ماهواره و يا تلويزيون به عنوان نافذترين و گسترده ترين وسيله ارتباط جمعي بتواند در خدمت اهداف مورد نظر يک جامعه قرار گيرد و زيان هاي جسمي ، روحي ، اثرات فردي و اجتماعي آن افزوده نشود ، بررسي هاي چند جانبه و پيوسته و همچنين پيشگيري هاي علمي و اجتماعي اجتناب ناپذير است.
 
 
متاسفانه در اين روزگار ، روز به روز به شمار افرادي که دائما در گوشه ای لميده و به تماشاي برنامه هاي مختلف تلویزیون و ماهواره مشغول هستند ، افزوده مي شود. مشکل ديگر اينجاست که تلویزیون امروزه ، ابزار انتقال علم و دانش محسوب نمي شود،بلکه وسيله اي براي وقت گذراني است!
 
 
در سطح شهرستان ملکشاهی نیز علت گسترش ماهواره به عنوان ابزار رسانه جمعي ، نبودن گیرنده های دیجیتالی و حتی شبکه های ملی است که در برخی اوقات سال با قطعی آنها در سطح شهرستان مواجه هستیم که موجب رواج استفاده از ماهواره ها می شود.
 
 
همشهریان در پاسخ به خبرنگار ما گفتند که نبود گیرنده های دیجیتالی موجب گرایش افراد به استفاده از ماهواره شده است که افراد  به علت عدم داشتن اطلاعات کافی  نمی توانند بهره برداری درستی از برنامه های آن داشته باشند و دچار  خود باختگی فرهنگی می شوند در این راستا  برنامه های ماهواره ای که در اصل با ضدیت اسلام طراحی شده است  را به عنوان واقعیت قبول می کنند.
 
 
وقتی وزش باد و یا بارش بارانی در سطح شهرستان اتفاق می افتد شاهد قطعی شبکه های ملی می شوییم که حتی در زمستان ها مدت زمان طولانی  برای اتصال آن  از سوی صدا و سیما  زمان صرف می شود.
 
 
همه این ها باعث می شود تا مردم از نعمت رسانه ملی نتوانند به نحو احسن بهره مندی داشته باشند.
 
اکثریت مردم خواستار رسیدگی صداوسیما به وضعیت آنتن دهی شبکه های تلویزیونی بویژه نصب گیرنده های دیجیتالی در شهرستان هستند تا از ترویج استفاده از ماهواره جلوگیری شود زیرا تبعات جبران ناپذیری را از لحاظ  ترویج فرهنگ غرب خواهد داشت.
 
دراین میان وظیفه رسانه ها به خصوص صدا وسیما و متولیان فرهنگی کشور است که برای تقابل با رسانه های دشمن با کاری کارشناسانه در راستای ایجاد شبکه های دیجیتال  در تمام مناطق کشور قدم بردارند  تا هیچ تهاجمی از سوی بدخواهان این ملت کار ساز نشود.
 
علی رغم پیگیری ها و قول های مکرر مسئولین ، گیرنده دیجیتال شهرستان هنوز راه اندازی نشده است.
 
یکی از آرزوهای مردم این شهرستان راه اندازی شبکه دیجیتال است که امید است به زودی محقق شود .
 
 
 
 
ملکشاهی آنلاین

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد