سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5551
|
21:47 - 1392/10/29
نسخه چاپی

گزارشی خواندنی از دعای خالصانه یک دانش آموز ایلامی /

وقتی محبت به ولایت در دل نسل سوم انقلاب جوانه می زند...

وقتی محبت به ولایت در دل نسل سوم انقلاب جوانه می زند...
دعای یکی از دانش آموزان توجه معلم را بسیار به خود جلب می کند. رضا در اولین دعا برای مادرش دعا کرده است. دومین دعای خود را برای پدر و آن دعایی که توجه معلم رضا را بسیار به خود جلب کرد، دعا برای رهبر معظم انقلاب بود.

به گزارش ایلام فردا به نقل از خبرگزاری بسیج،موضوع از آنجا شروع شد که معلم بسیجی کلاس سوم ابتدایی دبستان شهید نعمتی شهرستان ایلام ( محله رزمندگان ) در سر کلاس درس از دانش آموزان کلاس می خواهد برای سه نفر به دلخواه خودشان دعا کنند. بعد از نوشتن سه دعا توسط دانش آموزان در سر کلاس درس معلم برگه را از آنها گرفته و دعا ها را مرور می کند.

در همین حال یکی از دعاهای دانش آموزان به نام "رضا لفعلی نژاد" توجه آقای ملکشاهی (معلم) را بسیار به خود جلب می کند. رضا (دانش آموز) در اولین دعا برای مادرش دعا کرده است. دومین دعای خود را برای پدر و آن دعایی که توجه معلم رضا را بسیار به خود جلب کرد ، دعا برای رهبر معظم انقلاب بود. دعایی که معلم را به فکر عمیقی فرو برد که رضا با این سن کم اینجور دعایی کرده که در بین سایر دانش آموزان فقط او این مورد را ذکر کرده است.

*تأثیر اجرای حلقه های صالحین و توجه به مسائل دینی و اعتقادی در بین دانش اموزان

موضوع برایمان جذاب درآمد، لذا با هماهنگی قبلی با دبستان شهید نعمتی شهر ایلام برای تهیه گزارش در این خصوص هماهنگی نمودیم. در ابتدا به خدمت "مهدی تولیده"، مدیر دبستان رسیدیم. وی در این باره به خبرنگار خبرگزاری بسیج در ایلام گفت: این موضوع برای مجموعه دبستان بسیار جالب بود. برنامه های بلند مدتی را در طول سال و در روزهای متناسب با آنها وجود دارد که انجام می گیرد. از جمله این برنامه ها ترویج مسائل دینی و مذهبی در بین دانش آموزان و شناخت رهبران و الگوهای برجسته جامعه است.

مدیر دبستان شهید نعمتی شهر ایلام افزود: این دانش اموز نمونه براساس آموزش هایی که در طول برنامه های رایج و جاری مدرسه انجام می گیرد، نسبت به این الگوها خصوصا رهبر معظم انقلاب که سکاندار هدایت جامعه اسلامی و دینی هستند، قلبا علاقه پیدا کرده و ایشان را بعنوان یک دوست خود قلمداد کرده است.

وی ادامه می دهد: در بین این برنامه ها به برنامه نماز دانش اموزآن توجه می شود، بخصوص در بین صلاتین که احکام و مسائل دینی و عقیدتی و سیاسی برای دانش آموزان توضیح داده می شود و نیز برنامه های صبحگاهی و ترجمه قرآن و حدیث و نیز سخن بزرگان که بدون شک تأثیر گذار است. علاوه بر این برگزاری حلقه های صالحین که در کنار جلسه شورای معلمان در رابطه با مسائل اعتقادی و دینی و اسلامی همراه با دانش اموزان بحث می شود.

این مدیر دبستان تأکید دارد تا با تلاش بیشتر و با توضیحات کامل و جامع تر به این مسائل پرداخته شود تا شناخت بیشتری در این سنین فراهم شود. اساس کار تصمیم گیری بعد از خانواده مدرسه است و در این زمینه نقش معلم بسیار حائز اهمیت است، بطوری که از نظر رفتاری و بیانات آموزش و نحوه گفتار، دانش آموز مستقیما از معلم نقش می پذیرد.

* دعا را دیدم لذت بردم چند بار آن را مطالعه و مات و مبهوت ماندم

با توجه به سخنان مدیر دبستان و نیز نقش معلم در تربیت دانش آموزان به کلاس درس این مربی و معلم ارزشمند و جانباز در طبقه دوم دبستان شهید نعمتی رفتیم. " محمدرضا ملکشاهی"، معلم رضا، در این باره گفت: در طول سال کتاب ها عوض می شوند و شیوه سؤالات جدید می شوند. لذا در سر کلاس این موضوع را به دانش آموزان گفتم. در بین تمام دانش آموزان تنها رضا بود که این دعا را کرده بود و بنده بعنوان معلم رضا بسیار لذت بردم و چندین بار آن را خواندم.

این معلم نمونه در ادامه می گوید: رضا در ذهن و درک دعایی کرده که فراتر از دید زمان خودش است دعایی که بسیاری از مسلمانان آرزوی دیدار با ایشان را دارند. اما چیزی که بیش از اینها مورد توجه است این که رضا نه تنها برای رهبر فرزانه انقلاب دعا کرده بلکه برای دنیای جهان اسلام چه شیعه و سنی دعا کرده است.

بنده خود سابقه حضور در جبهه و جنگ و نیز در انقلاب را داشته ام و تا به مدت سابقه ی آموزگاری ام تاکنون با چنین موضوعی روبه رو نشده بودم، تا این دعا را دیدم مات و مبهوت شدم. موضوع جالبی هم که باید به آن اشاره کنم این است که رضا در محل کلاس درس این دعا را کرده است. حال اگر در خانه این تکلیف را انجام می داد، در ذهن تداعی می شد که با تبعیت از تربیت خانواده این دعا را نوشته اما این دعا در سر کلاس درس از رضا ذکر شده است.

هرچند هم نباید از نقش والدین و خانواده غافل ماند که رضا مطمئنا از پدر و مادر خود این الگو را یاد گرفته است. اما در کنار این نقش معلم و ارائه مباحث دینی توسط انها بسیار حائز اهمیت است.

این معلم نمونه تأکید کرد: اگردر کنار امور تربیتی به مباحث دینی نیز توجه خاصی شود علاوه بر رفع نیازها می توان آنچه را که در توان است را نیز به جامعه ارائه داد. یادگیری مهمترین اصل برای دانش آموز است. مسئولان هم باید برای معلمان چه در بحث تربیتی و چه در بحث آموزشی پشتوانه ای باشند تا مسائل اعتقادی را در کنار آموزشی به دانش آموزان ارائه کنند.

*دیدار با آقا ؛ آرزوی رضا

"رضا لطفعلی نژاد"، دانش آموز دبستان شهید نعمتی نیز در این باره به خبرنگار خبرگزاری بسیج در ایلام گفت: آقای خامنه ای را دوست دارم و ایشان فقط رهبر من نیست بلکه رهبر تمام مسلمانان جهان است. آروزیم این است تا از نزدیک رهبرم را ببینم و دست مبارکشان را ببوسم. دعا کردن را از معلم یاد گرفتم و آقای ملکشاهی می گوید: بهترین موقع دعا کردن زمانی است که باران می بارد. علاوه براین معلم ما به ما می گوید که پیامبران چه کارهای بزرگی را انجام دادند.

دعایی را که در بین نماز با هم می خوانیم و معلم و مدیر مدرسمان هم آن را می خوانند باعث شد تا یکی از دعاها را برای رهبر عزیزم ذکر کنم. اگر روزی از نزدیک آقای خامنه ای را ببینم به ایشان می گویم: ای رهبر عزیز من تلاش خواهم کرد تا فردی مفید برای کشورم ایران باشم.

*طرف حساب حرف رضا، بیگانگان است

پدر رضا هم در این باره گفت: با توجه به اینکه معلم رضا از یادگاران دفاع مقدس هستند، لذا احساس بسیجی در ایشان نمود دارد، تفکر بسیجی را در جو کلاس پیاده می کنند. یکی از رمزهای موفق ما رمز تفکر بسیجی است که این مهم در مدرسه شهید نعمتی به بار نشسته و بروز آن رضا شده که این حرکت ذهنیت های مثبتی را ایجاد می کند.

محمد لطفعلی نژاد افزود: بدون اینکه کسی به رضا گفته باشد او در سر کلاس درس برای رهبر معظم انقلاب دعا می کند. لذا طرف حساب حرف رضا بیگانگان است بطوری که هر چند از این گونه اقدامات ناراحت هستند اما محبت مقام عظمای ولایت حتی در دل بچه هایی که تفکراتشان آنچنان که باید شکل نگرفته، ورود پیدا کرده که قلب بچه ها بسیار قلب پاکی است و نسل سوم انقلاب به ولایت و نظام پایبندند.

در پایان جا دارد یادی از عموی رضا داشته باشیم که در عملیات والفجر 9 و در سلیمانیه عراق در سال 1364 به شهادت رسید.

هر جوانی که در دیاری رسته است *************************** از قطره ی خون شهریاری رسته است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد