سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5531
|
12:56 - 1392/10/28
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

عربستان سرمنشا حوادث تروریستی منطقه است/خط فکری عربستان وهابی گری است

عربستان سرمنشا حوادث تروریستی منطقه است/خط فکری عربستان وهابی گری است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:عربستان سرمنشا حوادث تروریستی منطقه است.

به گزارش ایلام فردا،دکتر احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام فردا با اشاره به حوادث رخ داده در استان الانبار و فلوجه عراق اظهار داشت:متاسفانه کشور عربستان با دسیسه های کشورهای غربی به خصوص آمریکا در یک رقابت منفی با کشور جمهوری اسلامی ایران در منطقه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عربستان در بیشتر حوادث تروریستی نقش دارد؛ در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان دخالت می کند؛ در واقع عربستان تصور می کند که رهبری معنوی و سیاسی جهان اسلام را بر عهده داشته و به همین خاطر در امور داخلی برخی کشور ها دخالت مستقیم دارد.

شوهانی افزود: عربستان از یک خط فکری دیگر، بر خلاف تمامی خطوط فکری منطقه دفاع می کند که همان خط وهابی گری است که سرمنشأ خیلی از جریان های تروریستی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بعد از سرنگونی صدام حسین و به قدرت رسیدن شیعیان این کشور،عربستان از وضع به وجود آمده خرسند نبوده و بنابراین تلاش می کند که بی ثباتی در عراق افزایش پیدا کندو به دنبال تضعیف کردن دولت شیعی که بر کشور عراق حاکم است، می باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پشتیبان کننده مالی گروههای تروریستی منطقه عربستان می باشد تاکید کرد:با توجه به اینکه دخالت عربستان در کشور عراق کاملا روشن بوده،بایدجمهوری اسلامی ایران همچون گذشته به آرامش ثباتی که در کشورعراق برقرار است کمک کند و در جهت شناسایی و برخورد با گروههای تروریستی در عراق به این کشور کمک کند؛ البته باید به وحدت شیعه و سنی و تمامیت ارضی این کشور نیز توجه داشت.

وی اضافه کرد:مساله نگران کننده در عراق شیوع افراطی گری و اختلافات قومی و قبیله ای بوده و این مساله برای کشور عراق و تمامیت ارضی آن ضرر دارد.

شوهانی در خصوص نحوه برخورد دولت عراق با کشور عربستان به خاطر دخالت در امور داخلی این کشور نیز اظهار داشت:مسئولین عراق می توانند از لحاظ دیپلماتیک در نهادهای بین المللی از کشور عربستان شکایت کنند؛ البته روشنگری برای مردم عراق در خصوص دخالت عربستان در امور داخلی عراق نیز می تواند به وحدت بیشتر مردم ومسئولان عراقی برای مقابله با دخالتهای عربستان کمک نماید.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد