سرویس: سیاسی
کد خبر: 5487
|
08:44 - 1392/10/25
نسخه چاپی

توهین اکبر ترکان به نيمي از ملت ایران

توهین اکبر ترکان به نيمي از ملت ایران

به گزارش ایلام فردا، هنوز اظهارات محمود سریع‌القلم، مشاورعالي رئیس‌جمهور درباره عدم شأنیت رانندگان تاکسی برای اظهارنظر درباره مباحث کلان کشور و اعتراض این قشر به این اظهارات نگذشته که این‌ بار یکی دیگر از نزدیکان رئیس‌جمهور زبان به اهانت علیه نیمی از مردم ایران گشوده است. اکبر ترکان که از شروع به کار دولت اظهارنظرهای عجیبی از او منتشر شده بود، در اظهارنظری عجیب نیمی از مردم ایران را متهم به قانونگریزی کرده است. 
مشاور ارشد رئيس‌جمهور که با روزنامه حامی هاشمی‌رفسنجانی گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: «شما فكر نكنيد كه يك نفر در مملكت وجود دارد كه مي‌گويد من قانون را قبول ندارم بلكه اين يك جريان مشخص بود كه مي‌گفتند ما قانون را قبول نداريم. اكنون 5/49 درصد آرا را شامل مي‌شوند. اين 5/49 درصد آرا كساني بودند كه در مقابل جرياني كه مقابل قانون ايستاد سكوت كردند. اين 5/49 درصد سكوت كردند و نگفتند كه تو بي‌جهت فكر كردي كه مي‌تواني قانون را قبول نداشته باشي».
اهانت مشاور ارشد روحانی به مردم در حالی است که پیش‌تر اظهارات رئیس‌جمهور در جریان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز موجی از انتقاد و اعتراض را به‌وجود آورد. حسن روحانی در آن جلسه گفت:«مردم در ۲۴ خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک‌رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی دادند».
به نظر می‌رسد این رویه اظهارنظر در میان دولتی‌ها حاکی از وجود یک انگاره فکری مشترک در میان آنان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و مردم ایران است. اینکه چرا مشاور ارشد روحانی برخلاف بدیهی‌ترین اصول اخلاقی و سیاسی اینگونه صراحتا مردم ایران را به 2 قسمت موافق و مخالف دولت تقسیم می‌کند و مخالفان دولت را مورد اهانت قرار می‌دهد؛ قطعا به سود دولت نخواهد بود. 
البته طی ماه‌های اخیر نوعی عصبیت و پرخاش در رفتار برخی دولتی‌ها مشاهده شده است که نمونه آن در نوع مناسبات آنان با مجلس نیز دیده مي‌شود. اکبر ترکان در همین مصاحبه به نمایندگان مجلس هشدار داده و آنان را تهدید کرده طرفداران دولت مانع از حضور مجدد آنان در مجلس خواهند شد. به هر حال به کار بردن این قبیل ادبیات توهین‌آمیز نسبت به مردم در حالی است که دولت روحانی در حال مذاکره در موضوع هسته‌ای است و قاعدتا نیاز به یک وفاق ملی و انسجام درونی دارد. با این حال آنچه از مجموعه رفتار این دولت مشاهده می‌شود؛ نشانگر تلاش آن برای انسجام عمومی و وفاق نیست. ادبیات دولت، ادبیات مناسبی نیست و در صورت عدم اصلاح آن پیش‌بینی می‌شود بزودی آثار و تبعات این قبیل اظهارات هتاکانه در مناسبات مردم و دولتی‌ها خود را نشان دهد.

 

 

 

مشرق

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب