سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5474
|
17:01 - 1392/10/24
نسخه چاپی

مشکلات ترافیکی رانندگان در بازارچه مرزی مهران

مشکلات ترافیکی رانندگان در بازارچه مرزی مهران
عده ای از رانندگان کامیون ها و تریلرها که اقدام به جابجایی کالا از نقاط مختلف کشور به گمرک مهران می کنند با مشکلاتی گریبان گیرند و در این زمینه گلایه هایی دارند.

به گزارش ایلام فردا،در خصوص این مشکل که فضای تخلیه بار در محوطه بازارچه کم است و بررسی مشکلات رانندگان خبرنگار ما به سراغ رانندگان بازارچه مرزی مهران رفت و در این رابطه پیگیر مشکلات آنها شد.
یکی از رانندگان که از استان اصفهان به مقصد بازارچه مرزی مهران کلا جابجا می کند از کمبود جا و فضای بار در محوطه بازارچه مرزی و معطل شدن و اتلاف وقت انتقاد کرد و گفت: فضای بازارچه خیلی شلوغ و ترافیکی است و جهت تخلیه بار کامیون باید ساعت های زیادی منتظر ماند.
یکی دیگر از رانندگان هم در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما از وضعیت بهداشتی ، نبود سرویس های بهداشتی و مکانی برای استراحت کافی و خواب در محوطه بازارچه گله مند بود.
خبرنگار ما همچنین نظر یکی دیگر از رانندگان درباره مشکلات موجود در بازارچه را جویا شد ، او می گوید: در حال حاضر هیچگونه مشکلی جهت تخلیه بار و کالا در بازارچه مشاهده نمی کند و همه چیز طبق مرادش پیش می رود.
او در ادامه گفت: البته فقط جهت خواب و استراحت باید به شهر مهران و یا پارکینگ شهرداری مراجعه کنیم.
در این رابطه به سراغ مدیر کل گمرکات استان آقای خلیل حیدری رفتیم و مشکلات بازارچه را پیگیری کردیم.
خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار ما با تائید کمبود فضا و جا در بازارچه مرزی جهت تخلیه و بارگیری کالا گفت: برای جبران این مشکل ساعات ادارای در طول شبانه روزی به 14 ساعت افزایش یافته و برای رفاه حال رانندگان سیستم های روشنایی محوطه بازارچه گمرک با بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار نصب و راه اندازی شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: روزانه بیش از 1500 دستگاه کامیون عراقی و ایرانی وارد بازارچه مرزی می شوند و کار تخلیه و بارگیری کالا را انجام می دهند.
حیدری اضافه کرد: مشکل اصلی و اساسی  در این زمینه کمبود زمین مناسب جهت توسعه و وسعت این بازارچه مرزی است.
شایان گفتن است: کل وسعت بازارچه مرزی مهران و ساختمان اداری گمرکات استان مستقر در این بازارچه دارای 15 هکتار است که 10 هکتار آن مربوط به بازارچه مرزی است.
خروجی بین‌المللی و تجاری مهران در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد.
این مرز پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال 82 دوباره بازگشایی شده و اکنون مورد استقبال زوار و تجار دو کشور ایران اسلامی و عراق قرار گرفته است.

 

 

 

آوای مهران

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد