سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5405
|
16:58 - 1392/10/20
نسخه چاپی

پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به یادواره حماسه فتح میمک:

فرهنگ شهادت طلبی و جان نثاری مهمترین عامل در حفظ ارزش ها و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی است

فرهنگ شهادت طلبی و جان نثاری مهمترین عامل در حفظ ارزش ها و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی است
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به یادواره حماسه فتح میمک گفت:فرهنگ شهادت طلبی و جان نثاری مهمترین عامل در حفظ ارزش ها و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی است.

به گزارش ایلام فردا،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به آئین گرامیداشت فتح میمک ،که توسط احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در محل اجرای این یادواره قرائت شد،اظهار داشت:فرهنگ شهادن طلبی و جان نثاری مهمترین عامل در حفط ارزش ها و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی است.

متن پیام دکتر لاریجانی بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجلی گاه رشادت ها و دلاوری های ملت شریف ایران می باشد که با توصیف و بازخوانی آن می توان جلوه ها و زوایای پنهان بسیاری را متولد و آشکار ساخت.
 
آحاد این مردم قهرمان در هر زمان و هر عرصه  ای که نیاز به نقش آفرینی و حضور جانانه بوده ازخودگذشتگی و ایثار به این وظیفه خویش عمل کردند.
 
در حماسه دفاع مقدس که بعنوان سند مقاومت و پایداری ملت دلاور ایران در تاریخ ثبت شده فرهنگ شهادت طلبی و جان نثاری بعنوان مهمترین عامل در حفظ ارزش ها و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی است، ثبت گردید.
 
در معنای شهادت و در اندیشه دینی و تفکراسلامی آنچه مهم و بیانگر مقام رفیع شعادت است، انگیزه و نیت آگاهانه و انتخاب از روی میل و اراده است.
 
رزمندگان سرافراز سال های دفاع مقدس نیز در طول رویارویی با دشمنی که کشور را مورد تعدی خویش قرار داده بود با درک و درایت نسبت با عاقبت خود که افتخار به نیل به شهادت جانبازی و یا حتی اسارت بود گام در این راه عاشقانه گذاشتند و با حضور در جبهه نبرد حق علیه دشمن باطل، نام خویش را جاویدانه ساختند.
 
گرامیداشت و تجلیل از این صحنه های غرورآمیز و پرافتخار و شهدای گرانقدر وظیفه و تعهدی است که بر دوش همه ملت قرار گرفته است و هرکس می بایست در حد توان و مسئولیت خویش با آن عمل کند.
 
برگزاری آئین گرامیداشت سالگرد حماسه فتح میمک ( عملیات ضربت ذوالفقار ) در 19 دی 1359 که با نقش آفرینی دلاورانه عشایر دلیر و سلحشور بویژه زنان و مردمان قهرمان عشایر در عملیات آفندی جبهه ی میانی میمک بود فرصت گران بهایی است که با اهتمام به آن می توان این مجاهدت ها را بازخوانی کرد.
 
اینجانب ضمن تقدیر از دست اندرکارارن برگزاری آئین باشکوه و سراسری معنوی شهدای حماسه فتح میمک امیدوارم همگان در عمل به راه درخشان شهدا همواره پایبند و متحد باشیم.
 
علی لاریجانی
 
رئیس مجلس شورای اسلامی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد