سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5404
|
16:50 - 1392/10/20
نسخه چاپی

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در مراسم سالگرد فتح میمک:

ایستادگی و مقاومت مردم ایلام ممتاز و برجسته است

ایستادگی و مقاومت مردم ایلام ممتاز و برجسته است
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در مراسم سالگرد فتح میمک گفت:ایستادگی و مقاومت مردم ایلام ممتاز و برجسته است.

به گزارش ایلام فردا،دکتر محمد علی نائینی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) و رئیس ستاد 9 دی، صبح امروز در آئین گرامیداشت عملیات غرور آفرین حماسه میمک در محل یادمان شهید کشوری و در منطقه عملیاتی میمک اظهار داشت: حماسه فتح عملیات میمک یک خاطره زیبای تاریخی است.

وی ادامه داد:در 19 دیماه ما شاهد فتح میمک هستیم که یک قله ی تاریخی است و در تاریخ مبارزات مردم عزیز  و شریف ایلام بخصوص عشایر عزیز در شرایطی که ما در روزهای اول جنگ مشکلات فراوان داشتیم، سپاه عظیم ارتش عراق در یک جنگ نیابتب به نیابت از جامعه ی جهانی و به نیابت از بسیاری از این دولت های منطقه با 3 سپاه، 12 لشکر و پنج تیپ در سرتاسر مرزهای ایران تهاجم خود را آغاز کرد.

نائینی اضافه کرد:یکی از مهمترین عملیات هایی که عشایر این منطقه وارد رزم شدند و وارد این میدان نبرد شدند همین عملیات فتح میمک بود و عشایر عزیز  این منطقه بویژه ایل خزل از ارکان اصلی رزم و دفاع در سطح منطقه بود. بتدریج این حضور مردمی خودجوش سازمان یافته متکی بر ایمان و عزم و ارداده ی مردمی به زمینه هایی بیرای شکل گیری سازمان رزم در این منطقه تبدیل شد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) تاکید کرد:مردم ایلام بحمدالله افتخارات فراوانی در طول دفاع مقدس دارند و جنگ در ایلام ابعاد بسیار گسترده ای داشت و محدود به مرز و نظامی ها نبود و همه ی مردم در جنگ حضور داشتند و این استان یک لشکر عملیاتی داشت که در همه نبردها حضور فعالی داشت.

رئیس ستاد 9 دی در ادامه به نقش نیروهای مردمی در ادامه برنامه های انقلاب نیز خاطرنشان کرد: هرگاه توطئه ای و فتنه ای و تهدیدی از آغاز انقلاب اسلامی بوده است مردم با حضور خودشان و با بصیرت خوشان مقابله کردند. از ابتدای انقلاب دشمن برای امنیتی کردن فضای و بی ثبات کردن فضای کشور برنامه ریزی کرد و کودتاهایی را در طول تاریخ انقلاب طراحی کرده است که آخرین آن به فتنه 88 برمی گردد. فتنه 88 که در روزهای گذشته مردم در 9 دی با گرامیداشت این روز مهم و حیاتی نشان داد مردم هنوز با مقاومت و ایستادگی در پشت سر ولایت فقیه حرکت می کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد