سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5359
|
16:48 - 1392/10/17
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان:

نقش عشایر در حماسه فتح میمک برجسته بود

نقش عشایر در حماسه فتح میمک برجسته بود
نماینده ولی فقیه در استان گفت:نقش عشایر در حماسه فتح میمک برجسته بود.

به گزارش ایلام فردا،اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای میمک با حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام دیدار کردند.

در این دیدار که تعدادی از مردم عشایر ایل خزل نیز حضور داشتند، امام جمعه ایلام اظهار داشت: نقش ایل خزل در این عملیات بسیار برجسته بود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: جای تاسف است که چرا نتوانسته ایم این حماسه را برجسته کنیم و متاسفانه به بزرگی این عملیات در تقویم کشورمان اشاره نشده است.

وی خاطر نشان کرد: تا به حال چند بار تقاضا کرده ایم که در روز شمار کشور، به این حماسه توجه شود که متاسفانه این امر صورت نگرفته است.
امام جمعه افزود: فتح میمک اولین عملیات آفندی رزمدگان اسلام با همکاری عشایر غیور بود که حتی دشمنان نمی توانستند تصور کنند در کمتر از چند ماه با یک عملیات کوبنده و بزرگ و آن هم توسط عشایر روبرو شوند.
لطفی ابراز کرد: صدا و سیما و به خصوص دستگاه های فرهنگی از جمله سپاه و بسیج باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی گفت: آنچه که باعث شده دشمن جرات حمله به ایران را نداشته باشد، نقش بارز همین عملیات هاست.
امام جمعه ایلام اظهار داشت: امروز به حمدالله ایران اسلامی در اوج اقتدار است و این را مرهون خون شهدا می دانیم.
لطفی عنوان کرد: درک این مطلب بسیار سخت است که مردم با دست خالی به جنگ با تانک و سنگین ترین تجهیزات جنگی بروند، که باید این موضوع برای نسل کنونی و در یادواره های شهدا و گرامیداشت عملیات ها تشریح و تبیین شود.
در این دیدار سرهنگ شاکرمی فرمانده سپاه ناحیه ایلام و دبیر برگزاری این یادواره گزارشی از اقدامات انجام گرفته در جهت برگزاری این یادواره را قرائت نمود.
 
 
 
ایلام پویا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد