سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5337
|
14:47 - 1392/10/16
نسخه چاپی

به مناسبت سالگرد اولین سفر استانی مقام معظم رهبری/

خورشید از غرب ایران طلوع خواهد کرد

خورشید از غرب ایران طلوع خواهد کرد
ازدحام جمعيت برای ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به حدی بود كه اتومبيل حامل حضرت آيت الله خامنه ای در مدخل ورودی شهر ايلام از كنترل مأموران انتظامی خارج شد و اينجا اراده ی مردم بود كه اتومبيل معظم له را به جلو می راند.

به گزارش ایلام فردا،16 دی ماه سال 69 اولین سفر استانی مقام معظم رهبری صورت گرفت و در آن زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) استان ایلام را به عنوان اولین مقصد خود در سفر های استانی انتخاب کردند.

پایگاه خبری تحلیلی ایلام فردا به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی یادداشتی را در خصوص چشم انتظاری مردم استان ایلام برای استقبال مجدد از مقام معظم رهبری منتشر کرد که به مناسبت فرا رسیدن سالگرد اولین سفر استانی مقام معظم رهبری به ایلام بار دیگر این یادداشت را منتشر می کند.

این روزها شور و شوق وصف نشدنی در چهره های تک تک دیار مردمان عروس زاگرس موج می زند.
 
چهره استان ایلام از سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی رنگ و بوی دیگر به خود گرفته و از هم اکنون قلبش به تپش افتاده تا بار دیگر چهره خورشید را به خود ببیند و این بار خورشید از غرب ایران طلوع کند.
 
استان ايلام يك منطقه ی محروم مرزی در غرب ميهن اسلامی است كه طی قريب هشت سال جنگ تحميلی هدف شديدترين حملات دشمن قرارگرفته و آن طور كه زبانزد عام و خاص است، هواپيماهای دشمن علاوه بر بمبارانهای مشخص،‌ بمبهای اضافی خود را نيز در بازگشت به پايگاههای خود بر روی شهر ايلام فرو می ريختندبه طوری که دشمن حتی از ورزش جوانان این سرزمین غافل نشد و با بمباران زمین فوتبال چوار جنایتی وحشتناک مرتکب شد.
 
عشاير سلحشور اين استان عليرغم تمامی مصائبی كه تحمل كرده اند،‌ هيچگاه منطقه ی خود را ترك نكرده و نه تنها باری را بر دوش دولت تحميل نكردند بلكه مهاجرين شهرهای اشغال شده و همچنين معاودين عراقی را نيز در پناه خود گرفتند و نمونه ی بارزی از يك امت خداجوی و انقلابی را به نمايش گذاشتند.
 
اين منطقه از جمله محرومترين بخشهای ايران اسلامی می باشد و مردم كم توقع آن از لحاظ ايمان،‌ تقوا، مقاومت و روحيه انقلابی جزو اقشار برجسته ی ملت مسلمان ايران بشمار می روند.
 
به خاطر همین خصائص بود که مقام معظم رهبری اولین سفر استانی خود را به دیدار از مردمان این سامان اختصاص داد و در سال 1369 سرزمین عروس زاگرس را با قدوم مبارک خویش تبرک کرد.
 
در آن سفر خاطره انگیز وبا وجود هوای نامساعد و بارش شدید باران ازاشتياق وصف ناپذير مردم غيور و قدرشناس ايلام برای استقبال از حضرت آيت الله خامنه ای نكاسته بود. زنان انقلابی ايلامی درحالی كه چادرهايشان كاملاً خيس شده و بعضاً كودكان خردسال خود را نيز به آغوش كشيده بودند همپای پيرمردان و مردان، جوانان و نوجوانان شهر، از اولين ساعات صبح در ميدان شهيد كشوری و خيابانهای اصلی ايلام اجتماع كرده بودند تا مقدم مقام معظم رهبری را كه در اولين مرحله از سلسله مسافرتهای خود به سراسر كشور وارد اين شهر می شدند گرامی بدارند.
 
ازدحام جمعيت برای ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به حدی بود كه اتومبيل حامل حضرت آيت الله خامنه ای در مدخل ورودی شهر ايلام از كنترل مأموران انتظامی خارج شد و اينجا اراده ی مردم بود كه اتومبيل معظم له را به جلو می راند.
 
در اين زمان بسياری از مردم درحالی كه پيوسته شعار می دادند صل علی محمد بوی خمينی آمد بر بدنه و شيشه های اتومبيل ايشان بوسه می زدند و به اين ترتيب خوشحالی عميق و احساسات بی شائبه ی خود را ابراز می داشتند. ازدحام فزاينده جمعيت، تلاش مأموران انتظامی و محافظين مقام معظم رهبری را برای قراردادن اتومبيل حامل رهبرانقلاب در مسير تعيين شده خنثی می كرد و فاصله ای كه به همين دليل ميان اتومبيل فيلمبرداران صدا و سيما و عكاسان مطبوعات ايجاد شده بود را از ثبت بسياری از صحنه های شكوهمند اين استقبال محروم ساخت.
 
اکنون 23 سال از آن دیدار پرشکوه و خاطره انگیز می گذرد و مردم ایلام چشم انتظارند تا خورشید پس از دیدار با مردم خراسان شمالی که آخرین استان در سفرهای مقام معظم رهبری است بار دیگر از استان دلاور و ولایت مدار ایلام طلوع کند و از اکنون همه مردم استان منتظرند تا با جان و دل بگویند(آقا خوش هاتی)
 
به امید آن روز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد