سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5189
|
10:18 - 1392/10/05
نسخه چاپی

تنگ نظران سیاسی استاندار بومی را بر نمی تابند

تنگ نظران سیاسی استاندار بومی را بر نمی تابند
آنها حتی چشم نداشتند که ببینند بجای آنها دوستانشان در جریان اصلاحات به مناصبی گماشته شدند ، چراکه خود داعیه رسیدن به آن را در سر می پروراندند و چون علنا َ نمی خواستند اظهار کنند ولی منتظر وقت مناسبی بودند که عقده خود را خالی کنند .

در روز های گذشته یادداشتی در یکی از سایت های استانی خطاب به استاندار ایلام منتشر شد که در آن به برخی از انتصاباتی که اخیرا صورت گرفته انتقاداتی شده بود که منتشر شدن این یادداشت هشدار های قبلی را مبنی بر آسیبهای میدان دادن به عناصر تندرو سیاسی را اثبات نمود .

 کسانی که ابتدا برای عدم انتصاب مهندس مروارید تلاش می کردند و بعد از قطعی شدن انتخاب وی توسط هیئت دولت برای جا نماندن از قافله و نزدیکی به استاندار جدید برای بدست آوردن پست و مقام های که در عالم وهم و خیال برای خود در نظر گرفته بودند ، دیدار های مکرر با مهندس  در تهران( بنا بر اظهارات خود عناصر شرکت کننده ) و سپس  در صف اول استقبال کنندگان از ایشان در فرودگاه  تا مراسم معارفه که  به تکاپو افتاده بودند که در سالن محل بر گزاری مراسم حضور داشته باشند و..  انجام دادند ؛و در اولین ساعات انتصاب آقای استاندار  لیست بلند بالایی را برای تحمیل به مهندس مروارید با عنوان مطالبات در زمینه مناصب به وی ارائه دادند.

در محیط اداری نعره می زدند و خود را میراث خوار انتخابات اخیر می خواندند و در همان ابتدا برای همه جریانات مخالف خود خط و نشان می کشیدند ، انگار عقده ای در دل داشتند که با فضای جدید بایستی خالی می شد .

وقتی که استاندار جدید بر خلاف میل این افراد بدور از نگاههای تنگ نظرانه آنها ،انتصابات را آغاز نمود، به ناگاه زمزمه مخالفتها شروع شد.

آنها حتی چشم نداشتند که ببینند بجای آنها دوستانشان  در  جریان اصلاحات به مناصبی گماشته شدند ، چراکه خود داعیه رسیدن به آن را در سر می پروراندند  و چون  علنا َ نمی خواستند اظهار کنند ولی منتظر وقت مناسبی بودند که عقده خود را خالی کنند .

 گرچه انتصاب چند نفر از افراد بومی همین استان  که هم از نظر سواد و تجربه کاری و تخصص یک سر و گردن از آنها بالاتر بودند بهانه ای شد برای عقده گشایی  تندرو های سیاسی و انتشار یادداشت اخیر که به نظر می رسد شروع تخریب  چهره  استاندار بومی  و  متهم کردن ایشان به پرچسب های مختلف سیاسی ، همان پروژ ه ای که در دوران انتصاب مهندس آزاد اولین استاندار بومی اجرایی نمودند ، که فرصت خدمت به هم استانهای را از ایشان گرفتند در حالی که ایشان   در استانهای دیگر استانداري پر تلاش معرفي مي شود .    

عناصر تندرو بي بصيرت به کجا چنین شتابان می روند آیا برای رسیدن به پستهای که شاید  لیاقت  آنرا نداشته باشند با افراطی گری در راستای آبادانی و پیشرفت استان مانع ایجاد خواهند کرد و با متشنج کردن فضای سیاسی استان  فرصتهایی را خواهند سوزاند ، وظیفه عناصر تاثیر گذار و عقلای جریانات سیاسی استان  چه خواهد بود ؟

آنچه آشكار است اينكه  براي پيشگيري از بازگشت فضاي سياست زده دهه 80 به استان با  پيشگيري  بايستي  این عناصر تندرو به حاشیه برده  و فرصت عرض اندام را از آنها گرفت  و با کوتاه کردن دستان این کوتوله های سیاسی  ، که بقاء خود را در جنجالهای سیاسی و افراطی گری می بینند فرصت  مناسب تحول اساسی در وضعیت استان را با  همگرایی سیاسی  فراهم آورد.

 از استاندار محترم نیز انتظار می رود  که به این هیاهو های بدون پشتوانه توجه نکند و مطمئن باشد اینها عده ای قلیل هستند  که تنها در تاریکخانه های محفلی خیالبافی می کنند  و نمی دانند دوره افراطی گری به پايان رسيده و مردم خواهان آرامش سياسي و حل مشكلات معيشتي و اقتصادي هستند .  

تجربه نشان می دهد که  جو سازی و پخش شایعات و شبنامه نویسی توسط این افراد کوته بین کلید خواهد خورد ، شناسائي این افراد سخت نیست کافی است آقای استاندار به دیدار های مکرراین عده ( که از قضا برای خودنمایی خیلی راحت آنها را در محافل  مختلف لو می دهند)  دقت کنند ، عوامل  پشت صحنه این جنجالها را خواهند شناخت و در پایان انتظار این است که روابط عمومی استانداری  منفعلانه برخورد نكند  به موقع و نه دیر هنگام جواب این ناکامان و کوتله های سیاسی را بدهد .

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد