سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5131
|
13:21 - 1392/09/30
نسخه چاپی

مدیر کل کمیته امداد استان مطرح کرد/

قابليت توانمند شدن 70 درصد مددجويان کميته امداد ايلام

قابليت توانمند شدن 70 درصد مددجويان کميته امداد ايلام
مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) ايلام گفت: 70درصد از مجموع مددجويان زير پوشش اين نهاد در سراسر استان قابليت و استعداد توانمند شدن را دارند.

به گزارش ایلام فردا، علي حسين احمدي مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) ايلام اظهار داشت: بررسي هاي کارشناسي نشان مي دهد که 30 درصد از مجموع بيش از 60 هزار مددجوي زيرپوشش به علت هاي گوناگون از جمله کهولت سن قابليت بازتواني ندارند.

وي ادامه داد: نگاه کميته امداد به اين مددجويان از رويکرد ترحم به توانمندسازي تغيير يافته و در اين زمينه تلاش مي شود با پرداخت تسهيلات آنان را وارد بازار کار و توليد کرد.

مدیر کل کمیته امداد ایلام اضافه کرد: نگرش کميته امداد در سال هاي گذشته به مددجويان حمايتي بود اما اکنون در راهبرد جديد اين نگاه معکوس و تبديل به توليد و ارزش افزوده شده است.

احمدي بيان کرد: ايلام از استان هايي است که تعداد مددجويان آن به نسبت جمعيت بالاست و براي کاهش فقر در اين منطقه بايد برنامه ريزي پايه اي انجام شود.

وی تاکید کرد: نگاه توانمندسازي مددجويان در بستر فعاليت هاي امداد جاري بوده و در اين زمينه پرداخت وام هاي اشتغالزايي در اولويت کاري اين نهاد قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد ایلام گفت: اين نهاد سال گذشته از مجموع 850 ميليارد ريال اعتبار، 550 ميليارد ريال را براي اشتغالزايي، کارآفريني و کمک به افزايش درآمد خانوارهاي زيرپوشش اختصاص داده که در نتيجه آن بيش از هفت هزار نفر از مددجويان صاحب شغل شدند.

احمدي اظهار کرد: کميته امداد با اين هزينه، بيشترين ميزان اشتغالزايي استان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: اين رويکرد امسال نيز در دستور کار قرار گرفته و تاکنون زمينه اشتغال نزديک به چهار هزار نفر از مددجويان فراهم شده است. 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد