سرویس: استان ایلام
کد خبر: 5118
|
17:24 - 1392/09/29
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان:

هدف دشمنان ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه است

هدف دشمنان ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه است
نماینده ولی فقیه در استان گفت:هدف دشمنان ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه است.

به گزارش ایلام فردا،حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به نزدیک شده ایام اربعین حسینی(ع) اظهار داشت:اربعین در فرهنگ پربار تشیع جایگاه ویژه‌ای دارد و روز زنده‌نگه داشتن قیام امام حسین(ع)است.

وی ادامه داد:اولین حضور در حرم مطهر امام حسین(ع) در روز اربعین مربوط به سال 61 هجری است که در راس اولین زائران حرم سیدالشهداء، حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) قرار داشتند و حضرت زینب(س) در این سفر در قالب عزاداری رنج اسارت را که لکه‌ی ننگینی در حکومت اموی بود بیان کرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد:مردم شیعه و ولایتمدار استان ایلام در حالی خود را برای اقامه‌ی عزای سید و سالار شهیدا آماده می‌کنند که استان ایلام و مخصوصا مردم شهر مهران میزبان زائرانی است که ایران را به عشق حسین‌بن‌علی(ع) از مرز مهران  ترک می‌کنند و تعداد آنها به مرز 200 هزار نفر رسیده است که افتخار بزرگی برای ما است .

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه به 27 آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و تاکید کرد:27 آذر یادآور روز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح و این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است. وحدت، همدلی، روابط دوستانه و صمیمی آنها در جهت‌دهی به وقایع و تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه در همه ابعاد ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد:دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به شناختی از این نهاد مهم و تأثیرگذار دارند سعی در اختلاف‌افکنی و دور نگهداشتن آنها از همدیگر داشته و دارند.

وی ادامه داد: ضرورت وجود وحدت میان حوزه و دانشگاه، شناخت ظرفیت‌های یکدیگر را برای سازندگی جامعه و تربیت نسل آینده باور کرده و با تشکیل قرارگاه مشترک جنگ نرم در مقابل هجمه فرهنگی نظام سلطه و دشمنان در شرایط حساس گروهی توطئه دشمن را خنثی کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این دو نهاد به عنوان دو  کانون علم و معرفت و اخلاق اسلامی در پرورش و شکوفایی استعداد اسلامی به سوی اهداف عالی و بلند نظام اسلامی که آرمان امام و همه شهیدان انقلاب اسلامی است گام بردارند.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد