سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4865
|
20:46 - 1392/09/10
نسخه چاپی

جاده ای که چهار نماینده را راهی بهارستان کرد

جاده ای که چهار نماینده را راهی بهارستان کرد
محمدعلی سلیمانی نیا:حدود 14 سال پیش پروژه ی جاده ی زرین آباد،چم سرخ – دهلران شروع شد که طول این جاده تقریبا 60 کیلومتر می باشد که مسیر ایلام به شهرستان دهلران و استان خوزستان را 20 کیلومتر کوتاهتر می کند .
احداث این جاده پیچ های خطرناک شهرستان دهلران به زرین آباد که هرساله منجر به تصادف می گردد را از این مسیر حذف می نماید که این امر هم از لحاظ زمان و هم اقتصادی مقرون به صرفه است.
همچنین در مسیر این جاده روستاهای باقدمت تاریخی کهن با مردمانی نجیب و زحمتکش و زمین های حاصلخیز ،رودهای بسیار قرار دارد که دارای ظرفیتهای اقتصادی بالقوه ای فراوانی می باشند.
با تحول کشاورزی صنعتی و عدم دسترسی مردمان این دیار به امکانات جاده ای ، بهداشتی و مشکلات فراوان دیگر تمام این روستاهها یکی پس از دیگری خالی از سکنی شده تا جایی که از آن روستاهای تاریخی و پرجمعیت بجز نامی در ثبت اسنادو املاک و یا شناسنامه بعضی از سالخوردگان چیزی باقی نمانده است که ساکنان آنها به شهرها مهاجرت که اکثر جوانان آنها بیکار و یا درحاشیه شهرها به کارگری مشغول می باشند واین خود باعث مشکلات حاشیه نشینی و بیکاری جوانان این دیار شده است .
باتوجه به قرار گرفتن زمین های حاصلخیز در مجاورت رودخانه میمه ،بهره برداری از این جاده استراتژیکی باعث خواهد شد که صدها جوان بیکار به روستاهای خود بازگشته و بوسیله کشاورزی و دامداری رونقی به چرخه اقتصادی استان ببخشد اما متاسفانه بعد از 14 سال این جاده به یک رویا و آرزو برای مردمان این دیار تبدیل شده است.
باتوجه به اینکه مردمان این حوزه از طریق نمایندگان منتخب در مجلس بهتر می توانستند صدای خود را به مسئولین برسانند در زمان انتخابات بهترین سوژه انتخاباتی برای نامزدهای انتخاباتی بود وخوشبختانه این جاده 4 نماینده را بر کرسی بهارستان نشانده اما خود همچنان در یخبندان زمستان بسر می برد و چشم به راه توجه بهارستان نشینان و سایر مسئولین می باشد.
گرچه در این مدت این پروژه قولهای فراوانی از دولت های قبلی دیده ولی حال تقاضای مردمان این دیار از دولت تدبیر و امید و مسئولین خدمتگزار و نمایندگان عزیز در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم تسریع در امر این پروژه و به بهره برداری رساندن آن می باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد