سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4623
|
11:12 - 1392/08/21
نسخه چاپی

سردرگمی مادران ایلامی از برگزاری دو برنامه یکسان

سردرگمی مادران ایلامی از برگزاری دو برنامه یکسان
بدون تردید ایجاد یک مراسم مشترک ، اتحاد و نظم بهتری را به برنامه ها و ایجاد حضوری پررنگ تر مهیا می کند.

مرتضی سبزی:موضوع از آنجا شروع شد که پوسترهای تبلیغی برای مراسم شیرخوارگان حسینی  در جای جای شهر ایلام نصب و در این پوسترها برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای شهر ایلام و یک روز قبل از آغاز این مراسم بصورت رسمی و همزمان با سراسر کشور تبلیغ شده بود.

در حالی که مراسم اصلی همزمان با سراسر کشور در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایلام امروز برگزار شد اما در روز قبل از این نیز این مراسم برگزار شد.

این موضوع ، سردرگمی مردم و بخصوص مادران برای شرکت در این مراسم را به همراه داشت که بالاخره در چه روزی این مراسم برگزار می شود؟

از آنجا که برای این مراسم دو زمان و مکان اطلاع رسانی صورت گرفته بود ، یکی از شهروندان در این خصوص به خبرنگار ما گفت : با خود گفتم بطور حتم یکی از این دو برنامه یکسان برگزار خواهد شد و اینکه ندانسته بودم از کدام منبع باید این موضوع را پیگیری می کردم ، لذا نتوانستم به همراه فرزندم در این مراسم شرکت کنم که بعد متوجه شده هر دو برنامه اجراء شده است.

بعد از اطلاع در این خصوص موضوع را با اداره اوقاف و امور خیریه استان جویا شدیم ، در این باره بیان شد که اداره اوقاف و امور خیریه ایلام همانند سایر استان ها متولی برگزاری شیرخوارگان حسینی  است و در این راستا اوقاف و امور خیریه استان اطلاع رسانی های لازم را برای روز جمعه 17 آبان (امروز) در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایلام همزمان با سراسر کشور انجام داده است.

با پیگیری های بعمل آمده روز مراسم باید جمعه 17 آبان ، بصورت همزمان با سراسر کشور انجام می گرفت که از سوی اداره اوقاف این امر صورت پذیرفت ، اما ناهماهنگی های سایر نهادهای فرهنگی با اداره اوقاف در این زمینه و ایجاد مراسمی تحت همین عنوان و یک روز قبل از مراسم رسمی ، بدون در نظر گرفتن هماهنگی ، موردی بود که مسئولان امر از آن غافل ماندند.

بدون تردید ایجاد یک مراسم مشترک ، اتحاد و نظم بهتری را به برنامه ها و ایجاد حضوری پررنگ تر مهیا می کند.

از آنجا که روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را پیش رو داریم ، ضرورت همکاری و هماهنگی نهادهای فرهنگی در اجرای ویژه برنامه ها نیز باید بیش از پیش باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد