سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4305
|
12:51 - 1392/07/29
نسخه چاپی

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام:

85هزار دانش‌آموز در انتخابات شوراهاي دانش آموزي شركت مي‌كنند

85هزار دانش‌آموز در انتخابات شوراهاي دانش آموزي شركت مي‌كنند
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت:85هزار دانش‌آموز در انتخابات شوراهاي دانش آموزي شركت مي‌كنند.

به گزارش ایلام فردا،يزدانبخش شريفي  مدير كل آموزش و پرورش ايلام اظهار کرد : شانزدهمين دوره انتخابات شوراهاي دانش آموزي، اول آبان همزمان در كليه واحدهاي آموزشي و پرورشي دوره هاي تحصيلي ابتدايي، متوسطه اول و دوم سراسراستان ايلام  برگزار مي شود.

وي افزود: امسال 85هزار دانش آموز در يكهزار و 200آموزشگاه درسراسر استان ايلام درشانزدهمين دوره انتخابات شوراهاي دانش آموزي با هم به رقابت خواهند پرداخت.

شريفی ادامه داد: دانش آموزان پايه سوم ابتدايي و بالاتر ، علاوه‌بر شركت در رأي گيري و انتخابات، مي توانند براي عضويت در شورا داوطلب شوند.

مديركل آموزش و پرورش ايلام اضافه کرد : مقدمات برگزاري اين انتخابات در مدارس سراسر استان فراهم شده است و دانش آموزان داوطلب عضويت در شوراها، كار تبليغات و معرفي خود را آغاز كرده اند.

به گفته این مسئول،مراسم نمادين برگزاري اين انتخابات با قرائت پيام وزير و با حضور مسئولان استاني در مدرسه فرزانگان شهر ايلام  برگزار مي شود.

شريفي تركيب اعضاي شوراي دانش آموزي در مدارس ابتدايي(دوره اول)  را برحسب تعداد دانش آموزان پايه سوم را تا 100 نفر دانش آموز 5 نفر عضو اصلي و 2 نفر علي البدل، از 101 نفر تا 150 نفر دانش آموز 7 نفر اصلي و 2 نفر علي البدل و از 151 به بالا 9 نفر اصلي و 2 نفر علي البدل اعلام كرد.

وی تركيب اعضا در مدارس داراي شش پايه ابتدايي را  بر حسب تعداد دانش آموزان پايه سوم تا ششم عنوان کرد و افزود : ترکیب  اعضاي شوراي دانش آموزي در مدارس متوسطه( دوره اول و دوم) بر حسب تعداد كل دانش آموزان آن واحد آموزشي خواهد بود به گونه اي كه تا 250 نفر دانش آموز 5 نفر عضو اصلي و 2 نفر علي البدل، از 250 تا 350 نفر دانش آموز 7 نفر اصلي و 2 نفر علي البدل، از 350 تا 550 نفر اصلي و 2 نفر علي البدل و از 550 نفر با بالا 11 نفر اصلي و 2 نفر علي البدل خواهد بود.

 

 

روشنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد