سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4186
|
16:53 - 1392/07/19
نسخه چاپی

آیا کلید مروارید به قفل مشکلات فرهنگی استان می خورد؟

آیا کلید مروارید به قفل مشکلات فرهنگی استان می خورد؟
متاسفانه علی الرغم ماهیت خاص رسانه در ارتباط با مقابله و افزایش بصیرت عمومی در برابر جنگ نرم و اعتلا و ارتقای افکار جامعه ، شاهد بی توجهی مسئولین به مباحث تولید فیلم و بی مهری نسبت به حوزه فیلم سازی و هنری در استان هستیم.

رامین اناری:حسب فرمایش مقام معظم رهبری مقوله فرهنگ از نظر تاثیر در آینده ی یک ملت با هیچ مقوله ی دیگری قابل مقایسه نیست و ایشان دغدغه مسائل فرهنگی را مرتبط با دغدغه آینده کشور و اهداف و آرمان ها می دانند و فرهنگ را به عنوان عاملی موثر در جهت دهی به تصمیمات کلان کشور اعم از اقتصادی و سیاسی تلقی کرده اند. و ایشان همواره با توصیه های موکدانه ، مسئولین و دست اندرکاران در امور اجرایی و مدیریتی و کارگزاران فرهنگی را ترغیب به عنایت ویژه به این امر مهم نموده اند. امید است با توجه بیش از پیش نسبت به برنامه های فرهنگی و با برنامه ریزی های مدون و اخذ تصمیمات لازم بتوانیم شرایط و بستری مناسب در جهت پیشبرد اهداف نظام در ابعاد سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و ... فراهم کنیم و نیز در این راستا شایسته و بایسته است که تمامی مسئولین از بالاترین سطوح تا مسئولین حوزه ای شهری و روستایی فرمایش ولی امرمان را سرلوحه قرار داده و در اجرایی شدن آن تلاش کافی و وافی را مبذول نمایند.
در بدو امر آنچه که امروز از عملکرد مسئولین و متولیان امور فرهنگی در استان ایلام منبعث است حاکی از ضعف های مدیریتی است
متاسفانه علی الرغم ماهیت خاص رسانه در ارتباط با مقابله و افزایش بصیرت عمومی در برابر جنگ نرم و اعتلا و ارتقای افکار جامعه ، شاهد بی توجهی مسئولین به مباحث تولید فیلم و بی مهری نسبت به حوزه فیلم سازی و هنری در استان هستیم. برای مثال با توجه به ملموس بودن جنگ تحمیلی در ایلام و پتانسیل بالای استان برای تولید فیلم در حوزه ی دفاع مقدس ، تا به امروز حتی یک فیلم سینمایی(بلند)در این بخش ساخته نشده است که خود حکایت از ضعف های ویژه مدیریتی و اجرایی در این حیطه دارد . مثال دیگر در این بخش فقدان مراکز فرهنگی ویژه ی اجرای کنسرت و یا نمایش تئاتر و حتی سینمایی در خور شان مردم هستیم که از اهم مراتب قابل توجه است.
برگزاری چند جشنواره همزمان( جشنواره فیلم نامه نویسی و تولیدات ویدئویی و تجلیل از عکاسان !!!!!!) با هم و جالب تر دبیری برخی از جشنواره ها فقط توسط یک نفر ( جشنواره موسیقی ، تئاتر ، ایثار و شهادت ) ، علی الرغم وجود استعدادها و نیروهای متخصص در این زمینه ، متاسفانه شاهد بی مهری مسولان ذیربط برای استفاده از این نیروها هستیم.
نبود امکانات مناسب در این زمینه متاسفانه باعث شده پوشش جوانان استان به سمت پوشش های عمدتا تیره و افسرده سوق یابد و این درحالی است که مردم غیور و ولایت مدار این استان که اماج حملات دشمن بعثی در طول هشت سال جنگ تحمیلی بوده اند مستحق داشتن فضایی شاد و اکنده از مهروزی و امید به اینده هستند و هیچ کس را یارای سلب حق شادی و نشاط از مردم این استان نیست . با توجه به موارد فوق این سوال مطرح است که چه کسی باید پاسخگوی عقب ماندگی این استان در این زمینه باشد ؟
اعمال سلیقه در بخشنامه های اداری جزو لاینفک اداره ارشاد ایلام شده و با نگاهی گذرا به استان های همجوار و نحوه سياست گذاري فرهنگي آن ها در بخش های مختلف فرهنگی از جمله اجرای کنسرت و ... ، اين تناقض عملكردي آشكار است و پيامد اين يك بام و دو هوا عملكردن مسئولان ارشاد استان باعث افزايش كرختي و سستي و پسرفت فرهنگي و دوری جستن هنرمندان در استان شده است، پس بياييد كاري نكنيم كه آيندگان از ما به نيكي ياد نكنند.
از استاندار مردمی و با اخلاص جناب مهندس مروارید عاجزانه خواهشمندیم که با این مشکل در درجه اول به صورت نامحسوس و از طریق هنرمندان این استان پیگیری نماید و سپس با تصمیم مدبرانه به این مشکل پایان دهند.
در شرایطی که باید از خرد جمعی و نظر صاحب نظران و هنرمندان استفاده شود متاسفانه رفتار و عملکرد خود گرایانه و خود محوری برخی از مسئولان ، حاصل این روزهایی است که اکنون تجربه می کنیم.
ادامه دارد.....

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد