سرویس: استان ایلام
کد خبر: 3587
|
11:25 - 1392/06/02
نسخه چاپی

بوسه بر دستان "شیخ مرتضی"

بوسه بر دستان "شیخ مرتضی"
در پیشگاه خداوند گواهی می‌دهیم که او پیشوایی این منطقه و نمایندگی ولیّ فقیه را به نیکی و مخلصانه به انجام رساند و هیچ‌گاه مقام را به دنیاگرایی نیالود.

به گزارش ایلام فردا،با پایان یافتن ماموریت حجت الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی در سمت امام جمعه شهرستان ایوان و انتصاب وی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان تویسرکان،علی حسینی‌فر از شاگردان حجت الاسلام موحدی در یادداشتی از زحمات وی قدردانی کرد.

متن این یادداشت به این شرح است:

مردم سرزمین غریبم «ایوان»؛ می‌خواهم حرف‌های دل شما در سپاس از یک مرد الهی را بر صفحۀ تاریخ نگارش کنم. می‌خواهم اوج راستی مردی را، که سالیانی در ایوان زندگی همنشین ما شد، بستایم. می‌خواهم از مردی بگویم که غُبار گذر تاریخ نام و یادش را از دل ایوان و ایوانیان پاک نمی‌کند. می‌خواهم از شیخ مرتضی بگویم؛ او که شنیدن خبر وداعش با ایوان دیدگانمان را بارانی کرد. این روزها دل‌های گرفتۀ ما دفتر چهارسالۀ حضورش در ایوان را ورق می‌زند.

معلّم عزیز ما؛ چه زیباست سرمشق‌هایی که برایمان نوشتی! با آمدنت نسیم معنویّت را به ایوان کشاندی و با منش الهی‌ات تدیّن را در این دیار بازشناساندی.

آری؛ شیخ مرتضی، نه با خطبه‌هایش بلکه با رفتارش، نقش خوش تقوا را بر دل‌هایمان نقّاشی کرد.

در عصری که رسانه‌ها هجمۀ خود را متوجّه دین و دین‌داران کرده‌اند، کردار و گفتار او به مثابه زرهی شد در نگه‌داری دل‌های جوانان و نوجوانان این منطقه از آسیب‌های این روزگار.

 او طعم خوش انقلاب اسلامی را به مردم این دیار چشاند و جان‌بازی در معرکۀ جنگ نرم را نیک معنی کرد.

از دور و نزدیک شاهد بودیم که دغدغه‌هایش برای حلّ مسائل این دیار هم‌چون دغدغه‌های پدری بود برای اعتلای خانواده و فرزند خویش.

 گاهی از یاد می‌بُردیم که زادگاه او دیار همدان است و چنان پَی‌گیر برداشتن موانع پیشرفت معنوی و مادّی این دیار بود که ایوانی‌اش می‌پنداشتیم.

او، با چهارسال حضورش در ایوان، روزنه‌ای بر زندگی در دوران حکومت مهدوی را بر این منطقه گشود.

 «شیخ مرتضی موحّدی» دستگیرمان شد که پلّه‌های نردبان ارتضای الهی و موحّدانه‌زیستن را با شتاب بیشتری طی کنیم.

 او سختی مهاجرت و دوری از دیار مادری‌اش را با نیّتی الهی برای خود و خانواده‌اش خرید که فصلی نو در تاریخ معنوی ایوانیان بگشاید.

نمی‌خواهم در این مجال شمارش‌گر گام‌هایش برای تعالی ایوان شوم.

 نشاط و انگیزۀ این مرد خدا در پاسداری از دین و آیین و انقلاب هیچ‌گاه از خاطر ایوانیان نمی‌رود.

در پیشگاه خداوند گواهی می‌دهیم که او پیشوایی این منطقه و نمایندگی ولیّ فقیه را به نیکی و مخلصانه به انجام رساند و هیچ‌گاه مقام را به دنیاگرایی نیالود.

 او پاک‌دستی و ساده‌زیستی را چنان معنی کرد که، پس از این، در میان ایوانیان بودن و چنین عمل‌نکردن بَسی دشوار است.

گواهی می‌دهیم که او نقش سربازی امام عصر (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف) و مقام معظّم رهبری امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) را، چنان که شایسته و بایسته است، در این سال‌ها ایفا کرد.

از سوی پدران و مادران ایوانی و جوانان این دیار غریب بر دستان این مرد بوسه می‌نهم و بلندای عمر و عافیتش را، برای تداوم خدمتش به مذهب جعفری و انقلاب اسلامی، از خداوند حکیم خواهانم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد