سرویس: سیاسی
کد خبر: 3107
|
10:56 - 1392/04/25
نسخه چاپی

کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با ایلام فردا:

ناپختگی عملکرد اخوان المسلمین دلیل تحولات مصر است

ناپختگی عملکرد اخوان المسلمین دلیل تحولات مصر است
کارشناس مسائل سیاسی گفت:ناپختگی عملکرد اخوان المسلمین دلیل تحولات مصر است.

به گزارش ایلام فردا،حسن قاسمی کارشناس مسائل  سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلام فردا با اشاره به تحولات مصر اظهار کردتحولات اخیر مصر یک مسئله چند وجهی است؛عامل اساسی و مبنایی تحولات اخیر مصر نابلدی و ناپختگی عملکرد اخوان المسلمین ، فشار غرب به مصر و وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور است.

وی گفت:اخوان المسلمین به جای اینکه به رفع مشکلات کشور و مردم بپردازد،به دنبال افزایش قدرت و نفوذ در قوه قضاییه و تدوین قانون اساسی این کشور بود تا بتواند خود در مسائل مختلف مصر حکمرانی کنند.
قاسمی تصریح کرد: متاسفانه در کشور مصر شیعه و سنی  جزء اقلیت ها هستند و افرادی که خواهان حکومت سکولار هستنند در این کشور بسیار زیاد اند و همین امر باعث شد که مردم بعد از گذشت یک سال از انتخاب مرسی به فضای بعد از انقلاب خود بازگردند و تمامی زحمات بی نتیجه بماند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد:بی شک غرب و ابر قدرتهای ضد اسلام دراین تحولات بی نقش بوده اند چرا که آنها به دنبال سو استفاده از این اوضاع بوده اند و مطمئنا الان از این اوضاع پیش آمده ناراحت هستند چرا که موفق نشدند نقشه های خود را کامل کنند.

وی افزود: یقینا غربی ها باز هم به دنبال منافع خودشان خواهند بود تا بتوانند بیش از پیش منافع و امنیت اسرائیل را تامین و جریان بیداری اسلامی را به سمت اسلام سازگار با غرب هدایت کنند چرا که آنان به دنبال استفاده از قدرت اخوان المسلمین هستند تا جریان های جهان اسلام را به نفع خود کنترل کنند.

قاسمی آمریکا را بزرگ ترین فرصت طلب دنیا خواند و تاکید کرد: هر وقت جریان و موجی در دنیا راه بیافتد آمریکا برای ریاست و تسلط بر آن موج با آن همراه می شود تا کم کم به طریقه ای موزیانه آن را مهار کند و خود سلطه گری کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب