سرویس: استان ایلام
کد خبر: 3028
|
22:39 - 1392/04/16
نسخه چاپی

دریغ از یک عذر خواهی ساده ؟

دریغ از یک عذر خواهی ساده ؟
حالا که این طرح با دستور و عجله افتتاح نداشته است احتمالا کارهای باقی مانده آن با دقت بیشتری نیز انجام شود و هنگامی که کاملا آماده شده راه اندازی گردد و این جای امیدواری است که بالاخره خیلی شرایط دست به دست هم دادند تا این طرح بیش از این قربانی وعده ای بی پشتوانه نگردد.

رضا رستمی:استاندار ایلام در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آماده نبودن پتروشیمی ایلام برای افتتاح:

اطلاعات شما غلط است پتروشیمی تا پایان اردبیشهت ماه سال جاری توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد اطلاعات من به عنوان استاندار دقیق تر شما به بنده اعتماد کنید.

((مدیر عامل پتروشیمی ایلام در جمع خبرنگاران : چه دولت از ما حمایت بکند یا نکند و چه در قالب طرح مهر ماندگار به ما پول بدهد یا ندهد ما تا پایان اردبیشهت ماه فاز اول پتروشیمی را افتتاح خواهیم کرد))

آنچه در بالا آمد تنها بخشی از سخنان و وعده های استاندار و مدیر عامل پتروشیمی ایلام بود و قول و قرارهایی که برای راه اندازی شرکت پتروشیمی ایلام به مردم و خبرنگاران داده بودند.

تا قبل از این نیز بارها و بارها تاریخ های مختلفی برای این کار اعلام شده بود که در اینجا به آنها نمی پردازیم سخن ما درباره آخرین نظرهای اعلام شده توسط مدیران ارشد و مرتبط با این پروژه در استان است.

جناب آقای محمود عباس زاده مشکینی در اوایل اردبیشهت ماه می فرمایند که اطلاعتشان کاملا موثق بوده و دیگران را به بی اطلاعی متهم می کنند و اظهار می دارند بالاخره ایشان مدیر ارشد اجرایی استان هستند و از همه می خواهند تا به سخنان و قول و قرارهای ایشان اعتماد کنند و منتظر بمانند تا سفر هیات دولت به استان برای افتتاح طرح های مهر ماندگار صورت بگیرد و پس از آن اظهار نظر کنند.

و حالا این سفر حتی با یک ماه تاخیر از تاریخ اعلام شده هم انجام گرفت و پس از آن همه تبلیغات گسترده و پر هزینه اعلام شد که اتفاقا اطلاعات جناب آقای استاندار غلط بوده است و همه دیدیم که درسفر چند ساعته رییس جمهور به ایلام نامی از افتتاح و راه اندازی پنروشیمی ایلام نبود.

از این بابت خوشحال هستیم که طرحی نیمه کاره و غیر آماده افتتاح نمی شود چرا که از همان ابتدا برا این باور بودیم که راه اندازی تبلیغاتی این طرح می تواند تبعات زیانبار فراوانی را به دنبال داشته باشد اما خوشحال نیستیم که مسئولان ما سالهاست عادت کرده اند با مردم قول و قرار بگذارند و عمل هم نکنند و.....

نکته دیگر و البته مهمترین ، حال که چنین اتفاقی افتاده است چرا مسئولان مرتبط با این پروژه و صد البته استاندار محترم نمی آیند و به مردمی که ماهها منتظر عملی شدن وعده های ایشان بوده اند توضیحی نمی دهند؟

چرا کسی نباید بابت این همه وعده غیر واقعی به مردم از آنان یک عذرخواهی ساده بکند مردمی که بیش از دو ماه است بنرهای تشکر از رییس جمهور را بخاطر افتتاح این طرح مشاهده می کنند اما در عمل چیزی عایدشان نشده است.

مگر بی اعتمادی مردم به مسئولان چگونه ایجاد می شود که آقایون هیچ توجهی به این مسئله نمی کنند؟

حالا که این طرح با دستور و عجله افتتاح نداشته است احتمالا کارهای باقی مانده آن با دقت بیشتری نیز انجام شود و هنگامی که کاملا آماده شده راه اندازی گردد و این جای امیدواری است که بالاخره خیلی شرایط دست به دست هم دادند تا این طرح بیش از این قربانی وعده ای بی پشتوانه نگردد.

ما در استان ایلام این همه سال بدون شرکت پتروشیمی زندگی کرده ایم و اتفاقی هم نیافتاده است .

بدون خیلی از چیزهای دیگر هم زندگی کرده ایم ؛بخشهای عمده ای از صنعت ما مدتهاست که نفس نمی کشند، از شهرکهای صنعتی ما مدتهاست که بوی زندگی و کار و تولید نمی آید .

جاده ها و راههای مواصلاتی ما فقط قابل تردد هستند ،و دریغ از یک کیلومتر بزرگراه و آزاد راه...

 اما چون همیشه گفته اند که فعلا وضع موجود ما این است مردم هم با همه کاستی ها ساخته اند آیا این انتظار بی جایی است که از مسئولانمان بخواهیم اگر اشکالی نداردکمی هم برای سخنان خود و البته مطالبات این مردم ارزش قایل شوند؟

 

یادداشت فوق تنها انعکاس دهنده نظرات شخصی نویسنده می باشد و نشانگر مواضع و دیدگاههای ایلام فردا نمی باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد