سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30113
|
10:51 - 1396/09/11
نسخه چاپی

پس از بارش باران پاییزی در دهلران؛

نجومی شدن قیمت بذر گندم/ با متخلفین برخورد می شود

نجومی شدن قیمت بذر گندم/ با متخلفین برخورد می شود
پس از بارش اولین باران پاییزی در دهلران و شدت فروش بذر گندم برخی از این موقعیت استفاده نموده و قیمت آن را نجومی کرده اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، چندی پیش اولین باران پاییزی در دهلران خودنمایی نمود و زمین تشنه را تا حدودی سیراب کرد.

 
به دنبال اولین باران کشاورزان دهلران به جنب و جوش افتادند تا زمین خود را پر از بذر گندم نمایند و صاحبان زمین های دیم نیز برای کشاورزی امسال امیدوار شدند.
 
به همین خاطر بازار فروش بذر گندم دهلران در هفته گذشته رونق فراوانی گرفت.
 
 
5 عامل در دهلران مجوز فروش بذر گندم دارند
 
"عباس احمدی" مدیر جهاد کشاورزی دهلران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: 5 عامل مجاز در شهرستان وجود دارد که از این تعداد 3 عامل در دهلران و 2 عامل در موسیان می باشد.
 
وی افزود: هر کیلو بذر گندم طبق مصوبه دولت هفده هزار و 600 ریال می باشد و قابل تغییر نیست.
 
 
سودجویی عاملان غیر مجاز
 
بر اساس این گزارش، اما کشاورزان دهلران در پی تماس با خبرنگار نسیم دهلران از صودجویی برخی عامل های بذر گندم ابراز ناراحتی نمودند و درخاست پیگیری داشتند.
 
پس از بارش باران برخی عامل ها از گرمی فروش بازار بذر گندم سو استفاده نموده و هر کیلی بذر گندم را به بیش از 20 هزار تومان به فروش رسانده اند.
 
مدیر جهاد کشاورزی در این خصوص بیان نمود: با پیگیری های به عمل آمده متوجه شدیک فردی بدون مجوز عامل فروش اقدام به فروش بذر نموده است.
 
وی ابراز داشت: با همکاری دادستانی شهرستان فرد متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی نمودیم تا با وی برخورد قانونی شود.
 
احمدی عنوان کرد: از عموم مردم انتظار درخواست داریم هنگام مشاهده با تخلفی در حوزه کشاورزی با شماره 8433722827  تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت موضوعات پیگیری شوند.
 
مردم در انتظار برخورد قانونی
 
با این اوصاف اما همچنان در بازار بذر گندم دهلران فروش بالای 20 هزار ریال وجود دارد و هنوز برخورد قانونی صورت نگرفته است.
 
حال با توجه به اینکه پرونده تخلف بازار بذر گندم دهلران به تعزیرات حکومتی تحویل داده شده است به زودی با تعزیرات حکومتی شهرستان دهلران نیز مصاحبه خواهیم نمود و نتیجه آن نیز در پایگاه خبری نسیم دهلران درج خواهد شد.
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد