سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 29813
|
10:22 - 1396/08/17
نسخه چاپی

گزارش؛

استقبال مردم ایوان از زائرین اربعین + تصاویر

استقبال مردم ایوان از زائرین اربعین + تصاویر
مردم شهرستان ایوان با برپایی موکب بصورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر ، راهپیمایی اربعین یک مراسم معنوی و همنشینی فرهنگی میان همه دوستداران اهل بیت است و می‌دانیم که در میان ائمه، فقط برای حسین سیدالشهدا مراسم اربعین برگزار می‌شود،همچنان که در بین ائمه هیچ کدام به اندازه امام حسین علیه السلام زیارتنامه ندارنددر این مراسم انسان‌ها در قالب فرد و یا ساختارهای اجتماعی غیردولتی نقش آفرینان اصلی این عرصه هستند، چه در نقش زائر و راهپیما و چه در نقش میزبان و موکب گردان.

آن‌ها که رفته اند، دیده‌اند و آن‌ها که نرفته اند، می‌توانند از اهلش بپرسند، چه شوری است این عشق.

این چه محشری است که زن و مرد، پیر و جوان همه در تلاش اند تا به هر نحوی در این شور حسینی سهیم باشند و به راستی که این حسین کیست که عالم همه دیوانه است، این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست؟

پیاده‌روی اربعین چند سالی است که در ایران شور و اشتیاق خاص و گسترده‌ای میان مردم ایجاد کرده و هر سال بر حجم زائران حسینی این پیاده‌روی عظیم افزوده می‌شود.

مردم شهرستان ایوان به واسطه قرار گیری در مسیر تردد زائران  همه و همه، هم همانند مردم دیگر شهرها این روزها پذیرای زائران ابا عبدالله الحسین از نقاط مختلف کشور هستند .

این شهرستان  در سال گذشته با برپایی یک موکب  از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذشت.

مردم مومن، ولایتمدار و دوست دار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای پذیرایی از عاشقان و دلباختگان شیفته ابالفضل العباس(ع) و حسین بن علی(ع) از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کردند بطوریکه در ایام منتهی به اربعین همه نذورات خود را به موکب ها می فرستادند .

مردم  شهرستان ایوان تمام عزم خود را جزم کردند تا برای زوار اربعین حسینی بهترین خاطرات را در طول گذر از این مسیر بسازند تا شاید سهمی از صواب بزرگ این زیارت نیز نصیبشان شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد