سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29560
|
07:29 - 1396/07/29
نسخه چاپی

گزارش؛

تکدی‌گری؛ نقابی برای به درد آوردن دل مردم

تکدی‌گری؛ نقابی برای به درد آوردن دل مردم
افزایش روز افزون تکدی گران در سطح شهر ایوان باعث گلایه مندی شهروندان ایوانی شده است.

به گزارشايلام بيدار،به گزارش جویزر؛شاید در موقعیت های گوناگون شاهد دستانی بودی که ناخودآگاه به سوی تو دراز می شود و در همراهی آه ها و ناله ها و قسم به زمین و زمان از تو کمک مالی می خواهند، هیچ محدودیتی در بازی با احساسات با شهروندان ندارد، موقعیت برداشت پول از خودپرداز،  پارکینگ های خودرو، ساختمان های پزشکان، داروخانه ها و درمانگاه ها، آرایشگاه ها، حتی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری موقعیت های متفاوتی هستند که شهروندان با متکدیان رو به رو شده اند، متکدیانی که هیچ چارچوبی برای دریافت کمک ندارند.

پیش از این در گزارش هایی از رنج مضاعف شهروندان از وجود متکدیان در شهر ایوان قلم زدیم، گزارش هایی که با بازخوانی دغدغه های شهروندان از متکدیان مهاجر است .

اگر شگردهای متکدیان را بتوان مرور کرد، سکانس های  پی طلب کمک از سوی متکدیان رامی توان  روایت کرد که البته مدتی از متکدیان در موقعیت های گوناگون به خصوص محسوس خبری نبود، گویا شگرد تکدی گری چراغ خاموش یا نامحسوس را دستور کار قرار داده بودند، اما این داستان پایان نیافت و حکایت همچنان باقی است،.

خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزردر این رابطه  به گفتگو با شهروندان ایوانی  پرداخته است.

"احسان عباسی"؛ یکی از شهروندان ایوانی  درگقتگوبا خبرنگار ما اظهار کرد:  متکدیان متاسفانه در هرمکانی طلب کمک می کنند در صورتی که شاید  این افرادتوان تجربه فضاهای کارگری را دارند.

عباسی با بیان اینکه تکدی گری به عادتی برای متکدیان تبدیل شده است، گفت: متاسفانه برخی متکدیان فرزندان خود را نیز همراه خود می کنند، باشد که آنان هم کاربلد باشند.

وی افزود: شاید روزی بوده است که در چندین فضای متفاوت با متکدیان رو به رو شده ام که هرکدام با دلیلی اقدام به دریافت کمک مالی از شهروندان می کنند.

وی بیان داشت :تداوم کمک شهروندان به متکداین باعث می شود این ناهنجاری که به گونه ای شهر را نیز نازیبا کرده است، بیش از پیش تقویت شود.

یکی دیگر از شهروندان در ادامه گفت: متکدیان یک کاسب به شمار می آیند که حتی با برنامه پیش می روند، چرا که در روزهایی مثل پنجشنبه ها که مردن سر مزار می روند اما آنجا به یک جای اختصاصی برای خود تبدیل کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: متکدیان با تمسک به دروغ و قسم و مقدسات دینی گاه وجدان آدمی را بهانه قرار می دهند و با احساسات انسان بازی می کنند که اگر کمک نکنی، گمان می کنی گناه نابخشودنی انجام داده ای.

وی خاطر نشان می کند: نباید به این راحتی ها تن به پرداخت کمک به متکدیان داد چرا که کمک به متکدیان روز به روز وضعیت فرهنگی شهر را بد می کند.

وی اظهار می دارد: باید متولیان فرهنگی، اجتماعی و امنیتی شهر به فکر گشایش چاره ای برای حل و فصل مشکلات موجود دارند.

در پایان نگارنده این موضوع را مطرح می کند که چرا در شهرستان ایوان علی رغم  بودن دستگاه های انتظامی این گونه افراد اجازه جولان در سطح شهر را دارند؟ودیگیر اینکه بازی با احساسات و عواطف مردم و سواستفاده از این ویژگی جایز نیست که امیدواریم  نهادها  مربوطه  در این راستا اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد