سرویس: اجتماعی
کد خبر: 29408
|
12:53 - 1396/05/30
نسخه چاپی

واکسیناسیون رایگان دام های ملکشاهی انجام شد

از هفته دولت سال 95 تا کنون بیش از 381 هزار و 300 نوبت سر واکسیناسیون توسط کارکنان دامپزشکی شهرستان ملکشاهی در مناطق روستایی و عشایری بصورت رایگان برای دامداران منطقه انجام پذیرفته است.

به گزارشايلام بيدار، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملکشاهی با اعلام این خبر گفت از هفته دولت سال 95 تا کنون بیش از 381 هزار و 300 نوبت سر واکسیناسیون توسط کارکنان دامپزشکی شهرستان ملکشاهی در مناطق روستایی و عشایری بصورت رایگان برای دامداران منطقه انجام پذیرفته است.

قدرت اله آزادفر افزود این تعداد واکسیناسیون شامل: آبله، PPR، تب برفکی، آنتروتوکسمی، اکتیما گوسفند و بز، بروسلوز بره و بزغاله، تب برفکی، لمپی اسکین، شاربن، تیلریوز در گاو و بروسلوز گوساله بوده است.
وی افزود در این مدت420 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری واکسینه گردیده است.
ایشان در ادامه اعلام نمودند، طی همین مدت 78 مورد بازدید، نمونه گیری و مراقبت های بهداشتی لازم با معاینه 3550 رأس دام، به منظور شناسایی کانون های بیماری و پیشگیری  از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام صورت پذیرفته و همچنین اقدام به معالجه 18250 رأس دام، در  کلینیک دامپزشکی شهرستان شده است.
آزادفر ادامه داد مراقبت های بهداشتی فعال به صورت مستمر با انجام بازدید، نمونه برداری و تست های مختلف از مراکز آبزی پروری، و زنبورستانها و مرغداریها در سطح شهرستان انجام شده است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: نظارت های شرعی و بهداشتی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه دام صورت پذیرفته بطوریکه طی یکسال گذشته، 3 هزار و 761 رأس دام در کشتارگاه شهرستان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی ذبح و به بازار عرضه شده است. همچنین 3 هزار 633 مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی شامل قصابی ها، کبابی ها و ... انجام شده و 39 نفر متخلف از ضوابط بهداشتی دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد