سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29335
|
07:00 - 1396/07/15
نسخه چاپی

گزارش؛

جولان کم آبی در روستاهای کلات مورموری

جولان کم آبی در روستاهای کلات مورموری
مردم روستاهای بخش کلات مورموری برای تامین آب آشامیدنی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر ،در مردادماه امسال تعدادی از ساکنان 12آبادی بخش کلات مورموری برای رفع مشکل آب آشامیدنی بعد از طی مسافتی طولانی به شهر آبدانان مراجع و از مسئولین شهرستان درخواست کمک داشتند.

مسئولین شهرستان در مردادماه امسال در گفتگو با خبرنگار آبدانان خبرگفتند : در آینده ای نزدیک مشکل کم آبی این مناطق رفع خواهد شده و جایی نگرانی نیست .
"حجت هادیزاده" هادیزاده بخشدار کلات مورموری در گفتگو با خبرنگار آبدانان خبر در بررسی رفع مشکل آب این روستائیان اظهار داشت: افزایش بی سابقه دمای هوا، کاهش 80 درصدی نزولات آسمانی در پنج سال گذشته و افت شدید منابع آبی چشمه ها و رودخانه ها مردم 12 روستای بخش کلات گرمسیری را با مشکل کمبود آب آشامیدنی روبرو کرده است.

وی افزود: به دلیل علت فقر شدید منابع آبی در لایه های میانی تا عمق 350 متری زمین طی سه سال گذشته چهار حلقه چاه در مناطق مختلف منطقه گمانه زنی و حفر شد اما هیچکدام به آب کافی نرسید.

بخشدار کلات مورموری با اشاره به گرمای بی سابقه در منطقه و خشک شدن تعدادی از چشمه های تامین کننده آب یادآور شد: هم اکنون آب لوله کشی هر 2 روز یکبار و هر روز سه ساعت برای ساکنان 12 روستای قسمت جنوب شرق مورموری تامین و مابقی شبانه روز بوسیله تانکر سیار آب مورد نیاز روستائیان فراهم می شود.

هادیزاده اضافه کرد: یک خط انتقال تقویتی از منابع آب شهر مورموری به طول 6 کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال در دست انجام است که با بهره برداری از آن بخشی از مشکلات آب آشامیدنی مردم روستاهای لرغه، چشمه شیرین، مصطفی نژادی، تپه حمام بالا و پائین، آبطاف بالا و پائین، چم شالان و گلهی برطرف می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به فقر سفره های زیرزمینی آب در منطقه کلات مورموری برای رفع نیاز آب این تعداد روستا در درازمدت باید از طریق حفرچاه در منطقه دشت عباس و عقبه سد کرخه نسبت به تامین آب این منطقه اقدام شود.

امیدواریم مسئولین استان و شهرستان آبدانان قبل از کوچ این روستاها و خالی شدن این روستاها از سکنه اقدامات لازم را فراهم کنند.


انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد