سرویس: سیاسی
کد خبر: 29320
|
10:05 - 1396/07/13
نسخه چاپی

ترامپ: عباس و نتانیاهو هر دو «دردسرساز» هستند

ترامپ: عباس و نتانیاهو هر دو «دردسرساز» هستند
رئیس جمهور آمریکا به دبیرکل سازمان ملل گفت که بنیامین نتانیاهو و محمود عباس هر دو «دردسرساز» هستند اما نتانیاهو مشکل بزرگتری نسبت به عباس است.

به گزارشايلام بيدار،روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان را «دردسرساز» می‌داند.

منابع دیپلماتیک فلسطینی و غربی به هاآرتص گفتند که طی دیدار 15 دقیقه‌ای رئیس جمهور آمریکا با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حاشیه اجلاس عمومی، ترامپ به او گفته بود که در جریان فرایند سازش، نتانیاهو «مشکل برزگتری» نسبت به عباس است.

این در حالی است که یک مقام ارشد در کاخ سفید ضمن اعتراض به این گزارش هاآرتص، تاکید کرد دیدار میان ترامپ و گوترش «سازنده» بوده و آن دو مقدار بسیار کمی درباره اقدامات واشنگتن برای میانجی‌گری در طرح سازش میان فلسطین و اسرائیل صحبت کردند.

با این حال، گوترش در این دیدار از تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای حصول سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی استقبال کرده و با این نظر ترامپ که «ترکیب رئیس سالخورده تشکیلات خودگردان که می‌خواهد میراثی به جا بگذارد با نتانیاهویی که گمان می‌کند هیچگاه کاخ‌سفید دوستانه‌تر از اکنون نبوده» فرصت منحصر به فردی را برای حصول توافق سازش فراهم کرده، موافقت کرد.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد