سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29033
|
08:22 - 1396/06/30
نسخه چاپی

فرمانده سپاه ناحیه ایلام خبر داد؛

اجرای 155 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در ایلام

اجرای 155 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در ایلام
فرمانده سپاه ناحیه ایلام از برگزاری 155 برنامه در قالب 60 عنوان در هفته دفاع مقدس در شهر ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، سرهنگ پاسدار "محمد حسین فولادی"، فرمانده سپاه ناحیه ایلام در تبيين برنامه هاي هفته دفاع مقدس با بيان اينکه اين هفته امسال با دهه اول محرم و ایام حزن انگیز شهادت سرور و سالار شهیدان همراه است، گفت: در هفته دفاع مقدس 155 برنامه اصلي در قالب 60 عنوان برنامه در سطح شهرستان ایلام اجرا مي شود.

 فولادی اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس با برگزاری همایش پياده روي خانوادگی در 24 شهريورماه آغاز شد.
 وی افزود: به دلیل این تقارن برنامه پیاده روی که قرار بود در ابتدای هفته دفاع مقدس برگزار شود به 24 شهریور ماه موکول شد، که این برنامه در همان روز از میدان ارغوان ایلام شروع و تا مزار شهدای گمنام ادامه داشت و در پایان به قید قرعه به 130 نفر از شرکت کنندگان هدایایی اهداء شد.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام ابراز کرد: شعار "من انقلابي ام" براي امسال انتخاب شده و در تمام برنامه هاي هفته دفاع مقدس و فضا سازی تبلیغی اين شعار مطرح است.
فولادی در تشريح برنامه هاي هفته دفاع مقدس گفت: روز جمعه (31 شهريور ماه) روز معنويت اقتدار نيروهاي مسلح و سلامت و روز رژه و اقتدار نيروهاي مسلح است که این برنامه در همین روز در میدان دادگستری ایلام و از ساعت 7/30 صبح بارژه نیروهای نظامی وانتظامی استان  برگزار خواهد شد.

وي افزود: حضور بسیجیان وایثارگران در نماز پُر صلابت جمعه در اين روز از ديگر برنامه هاي 31 شهريور و آغازین روز از هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام عنوان کرد: دومين روز هفته دفاع مقدس که به نام علم و فناوري و جوانان نامگذاري شده، روز بازگشايي مدارس هم است که برای این موضوع، توسط حوزه های دانش آموزی و بسیج فرهنگیان ویژه برنامه هایی با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت در مدارس در طول هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

وي تصریح کرد: در اين روز در همه مدارس زنگ مقاومت نيز نواخته مي شود.
 
این فرمانده نظامی تاکید کرد: روز یکشنبه 2 مهر باعنوان "ولایت مداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه " نامگذاری شده ودر این روز نمایشگاه عکس، اردوهای راهیان نور و چند نشست  با موضوع دفاع همه جانبه در دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
 
 
فولادی گفت: روز دوشنبه3 مهر با عنوان "اقتصاد مقاومتی، خودباوری و پشتیبانی مردمی واصناف" نامگذاری شده که در این روز برخی از خیرین، اصناف و بازاریان از طرح های سازندگی سپاه بازدید خواهند کرد و در چند مسجد نیز محافل انس با قرآن برگزار می شود.
 
 
وی با یادآوری روز 4 مهر با عنوان "بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی واستکبار ستیزی" به ایلام پویا، گفت: مهمترین برنامه این روز برگزاری یادواره شهدای ترور شهرستان ایلام است که در این برنامه با ویژه برنامه هایی یاد و خاطره شهدای ترور گرامی داشته می شود و نقش آمریکای جهانخوار به عنوان شیطان بزرگ در این ترورها افشا خواهد شد.
 
فولادی اظهار کرد: روز 5 مهر با عنوان "رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه های صبر و مقاومت" نامگذاری شده که دراین روز از پیشکسوتان و زنان ایثارگر تجلیل به عمل می آید و همچنین در این روز در قرارگاه حضرت امیر (ع) بانروشان برنامه ای با عنوان گردهمایی یادگاران دفاع مقدس برگزار و از مقام شامخ ایثارگران تجلیل می شود.
 
فرمانده سپاه ناحیه ایلام تاکید کرد: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس که باعنوان "شهیدان، جانبازان، آزادگان وایثارگران" نامگذاری شده، بسیجیان و ایثارگران با حضور در مزار شهدای گمنام ایلام با آرمانهای والای امام و شهدا میثاق دوباره ای می بندند و با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت خواهند کرد.
 
فولادی عنوان کرد: این شمه ای کوتاه از برنامه های ناحیه ایلام بود و امسال برنامه های ناحیه بارنگ و بوی عاشورایی برگزار خواهد شد.
 
فرمانده سپاه ناحیه ایلام ادامه داد: اهداء خون، سرکشی از خانواده های شهدا، برگزاری محافل شعر و خاطره دفاع مقدس و شعر عاشورایی، برنامه آبروی محله و افتخار کوچه ها، یادواره های شهداو .. از دیگر برنامه های این هفتهبا شکوه خواهد بود.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد