سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28957
|
07:50 - 1396/06/27
نسخه چاپی

گلایه جمعی از بازنشستگان ایلامی؛

دولت جیب مان را نزند، تکریم پیشکش

دولت جیب مان را نزند، تکریم پیشکش
بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقیقتا در فشار زندگی می‌کنند و آبروی خود را در خطر می بینند و با وجود 30 سال پرداخت حق بیمه، برای دریافت پاداش خودشان هم مورد ظلم دولت ها قرار گرفته اند و این برخلاف قانون خودشان است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، در سراسر کشور صف بازنشستگان نشسته در پارکها، بولوارها و روی صندلی میادین روز به روز در حال افزایش بوده و کافی است پای درد دل این عزیزان موی سپید و با تجربه بنشینید، تا سفره دل را باز کنند.

جالب آنجاست اگر از هزار نفر هم از آنها وضعیت معیشتی و اقتصادیشان را بپرسید کسی از زندگی و درآمد و حقوقش ابراز رضایت ندارد و از وضعیت معیشتی و اقتصادی خود بسیار ناراضی هستند.

دیروز و در روز تکریم خانواده و بازنشستگان در بولوار ابوالفضل (ع) جانبازان ایلام پای صحبت و درد دل برخی از آنها نشستم و متاسفانه خبری از تکریم آنان وجود نداشت.

یوسفی از بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ۴۵۰ هزار تومان مستمری از تامین اجتماعی ایلام دریافت میکنم. آیا به نظر شما با ۴۵۰ هزار کسی زندگی می کند؟

وی ادامه داد: امروز که قبض آب و برق خانه را تحویلم دادند و متاسفانه یا خوشبختانه مصادف شد با در روز تکریم بازنشستگان، برق سَرَم پرید و آب بدنم خشک شد.

این بازنشسته ایلامی اظهار کرد: ۱۶۰ هزار قبض برق و ۱۱۰ هزار تومان هم پول آب برای خانه ما آمده و این نمونه ای از تکریم دولت تدبیر است.(تصویر قبوض در ایلام پویا موجود است).

محمدی از دیگر بازنشستگان آموزش و پرورش ایلام با قطع صحبت های دوست مُسِن و بازنسته خود گفت: دولت جیب ما را نزند، تکریم پیشکش.

وی عنوان کرد: واقعا در نزد خانواده و فرزندانمان تحقیر شده ایم و نمی توانیم سرمان را بالا نگه داریم. آرزوی یک مسافرت و زیارت را با خودمان داریم به گور می بریم و حال و روز و تفریحات مان نشستن در این پارک و بولوارهاست و گوش کردن درد و دل همدیگر که آن هم اعصابی برایمان باقی نگذاشته است.

رحیمی بازنشسته دیگر به ایلام پویا گفت: تکریم واقعی در عمل صورت می گیرد نه یک برنامه نمادین در این روز.

وی ادامه داد: دولت حق ما را از صندوق های بازنشستگی به تاراج برده و حقوق ما از جیب سهامداران صندوق تامین می شود و چرا باید دولت هم عضو صندوق باشد و هزاران میلیارد از این صندوق برداشت کند؟

وی افزود: بعد از ۳۰ سال پرداخت حق بیمه بازهم از ما برای بیمه تکمیلی پول دریافت می کنند و البته هنوز هم مطالبات و معوقات ما را پرداخت نکرده اند و به بسیاری از بند های قانونی که خودشان و مجلس برای تکریم ما در نظر گرفته اند عمل نکرده اند.

رحیمی خاطر نشان کرد: بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقیقتا در فشار زندگی می‌کنند و آبروی خود را در خطر می بینند و با وجود 30 سال پرداخت حق بیمه، برای دریافت پاداش خودشان هم مورد ظلم دولت ها قرار گرفته اند و این برخلاف قانون خودشان است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد