سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28863
|
09:48 - 1396/06/21
نسخه چاپی

کلاف سردرگم این سال های سینما قدس/ فیلم "بی سینمایی" در ایلام ادامه دارد

کلاف سردرگم این سال های سینما قدس/ فیلم "بی سینمایی" در ایلام ادامه دارد
راه اندازی مجدد سینما قدس ایلام نیازمند همراهی شورای شهر و شهرداری با اداره کل ارشاد در ارائه فضای مناسب است.

گروه فرهنگ و هنر ایلام بیدار::امروز در تقویم رسمی کشور بعنوان روز "سینما" نامگذاری شده است؛ روزی که بهانه ای شد تا نسبت به بررسی وضعیت سینما در استان ایلام و به خصوص مرکز استان بپردازیم.

بدون شک استان ایلام یکی از استان هایی است که در حوزه سینما از زیرساخت های مناسبی برخوردار نیست و این نقیصه امروزه برای اهالی این خطه ملموس است.

امروزه خلاء سینما در استان ایلام به گونه ای احساس می شود که اکثر رسانه ها و مطبوعات در این عرصه قلم فرسایی می کنند و از ادامه روند فعلی با توجه به نیاز مردم و به خصوص قشر هنرمندان آن را بعنوان یک آسیب جدی تلقی کرده اند.

احداث سینما با امکانات مناسب در شهرستان های استان امروزه به یک خواسته برای هم استانی ها تبدیل شده و خواستار توجه جدی مسئولان بلندپایه فرهنگ و ارشاد و مسئولان استانی هستند.

ادامه این وضعیت تا جایی پیش رفته که هنردوستان عرصه سینما، خود به فکر راه حلی برای این عرصه باشند؛ اگر چه بعد از تخریب ساختمان سینما "قدس" ایلام، سینما فرهنگ راه اندازی شد اما محدودیت مکان و ظرفیت پذیرش خود مشکلی بر مشکلات دیگر اضافه کرد.

سال ها از تخریب این ساختمان می گذرد اما هنوز خبری قطعی از احداث سینما در مرکز استان ایلام نیست و همین دلیل باعث شده تا مردمان این دیار با کمترین امکانات پای فیلم های مورد نظر خود بنشینند.

لزوم همراهی شورای شهر و شهرداری در ارائه فضای مناسب به سینما

همین موضوع باعث شد تا مشکل را مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام جویا شویم؛ "علی محمد نیاکان"، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر ایلام بیدار گفت: یکی از برنامه های محوری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام توسعه فضای فرهنگی از جمله سینما در استان است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه طرف اداره ارشاد در حوزه سینما بخش خصوصی است لذا با توجه به تخریب سینما قدس ایلام، سالن دیگری برای اکران فیلم های سینمایی در نظر گرفته شد.

نیاکان افزود: یکی دیگر از برنامه های در دستور کار این اداره کل رایزنی با مسئولان شورای شهر ایلام است تا در طی جلساتی در آینده ای نزدیک صاحب ملک سینما قدس ایلام که تخریب شده است را پای کار بیاوریم و پارکینگ فعلی را تعطیل نماید و یا مطابق ضوابط و مقررات تسهیلات از اداره ارشاد دریافت و 474 صندلی فضایی سینمایی در اختیار مردم قرار دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: شورای شهر تمهیداتی بیاندیشد تا در صورت مخالفت صاحب ملک ساختمان سینما قدس ایلام، فضایی مناسب در شهر را در اختیار اداره ارشاد قرار دهد تا با ورود بخش خصوصی با همراهی اداره کل ارشاد و ارائه تسهیلات ساختمانی در خور شایسته ایجاد گردد.

با توجه به این شرایط ضروری است تا با همکاری و همراهی مسئولان فرهنگی و شهری هر چه سریعتر در راستای ایجاد فضایی مناسب و در خور شایسته برای سینما در ایلام تلاش ها انجام گیرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد