سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28372
|
12:07 - 1396/05/27
نسخه چاپی

گزارشی از اولین کابینه بدون وزیر با دانش اقتصادی بعد از انقلاب؛

روحانی صدای مشکلات مردم را نشنید/ به این نمایندگان هم امیدی نیست

 روحانی صدای مشکلات مردم را نشنید/ به این نمایندگان هم امیدی نیست
پیرشدن کابینه، نبود حتی یک وزیر با دانش اقتصادی، معرفی وزیری جوان با مدرک لیسانس غیر مرتبط، معرفی وزیری با اتهام صندوق ذخیره فرهنگیان، دفاع از حضور زنان و عدم معرفی آنان در کابینه همه از مواردی است که جای تامل دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، در روزهایی که رئیس جمهور کابینه خود را به مجلس معرفی کرد و از طرفی با پخش مستقیم بررسی صلاحیت وزرا پرده از عدم تخصص بسیاری از وزرا در پُست مربوطه آنها برداشته شد و همچنین مردم به ثناگویی بی مورد برخی از نمایندگان در حمایت از وزرا پی بردند. پیرشدن کابینه، نبود حتی یک وزیر با دانش اقتصادی، کنار گذاشتن ۳ وزیر دولت قبل که بیشترین رای را از مجلس کسب کرده بودند (دفاع، اقتصاد و نیرو)، معرفی وزیری جوان با مدرک لیسانس غبراییر مرتبط برای وزارتخانه پیچیده ای که علم روز دنیا (فضای مجازی) به آن مرتبط می شود، معرفی وزیری با اتهام صندوق ذخیره فرهنگیان برای پرجمعیت ترین وزارتخانه(آموزش و پرورش)، دفاع از حضور زنان در مناصب دولتی برای اخذ رای در ایام انتخابات و عدم معرفی آنان در کابینه و ... همه از مواردی است که ملت فعلا با آن سر و کار دارند و قرار است در طول چهار سال بیشتر این موارد زجرآور را تحمل کنند.

جناب آقای روحانی در ایام انتخابات با حمله به آقای رئیسی و ایجاد رقیب هراسی که چنانچه ایشان رای بیاورد تحریم ها باز می گردد و چنانچه ایشان رای بیاورند گرانی بیداد خواهد کرد و تورم مردم باز می گردد توانست مسیر بسیاری از آراء مردمی را عوض کند. اما همه دیدند متوجه شدند که دولت دوازدهم هنوز شروع به کار نکرده، هم تحریمهای جدیدی متوجه کشور شد و هم بسیاری از اقلام و نیازمندی های اساسی مردم گران شد، ولی متاسفانه جناب رئیس جمهور، بدون توجه به این موارد، و با معرفی کابینه ای ضعیف که به اذعان همه طیف های سیاسی، دچار ضعف اساسی است، مشخصا به سمت و سوی مسائل سیاسی دیکته شده خواهد رفت و قصد اصلاحات اساسی در اقتصاد کشور را ندارد.

ابقای آقای سیف در بانک مرکزی، با وجود همه مشکلات مردم در موسسات غیر مجاز، گُماردن خانم ابتکار بر معاونت زنان و ابقای مجدد وزیر نفت کهنسال و خسارت آمیز به اقتصاد کشور در موضوع کرسنت و توتال و اعتماد مجدد به آقای ظریف که به جزء منزوی کردن کشور در دنیا و تحقیر پاسپورت ایرانی و به عقب راندن دانش هسته ای چیزی از ایشان سراغ نداریم، نشان از دولتی دارد که قرار است به حاشیه ها بپردازد و امیدی به آن نیست.

متاسفانه تعدادی از نمایندگان به ویژه بانوان محترمه (۳ نفر) در دفاع از آقای ظریف حاضر شدند و بعضا در نطق آنها این نکته تاسف آور به گوش رسید که مذاکرات تیم دیپلماسی دولت سایه جنگ را از سر مردم دور کرد، که حقیقتا باید به حال این مجلس و چنین نمایندگانی گریست.

در انتها ضمن احترام به برخی از نمایندگان ارزشی و مدافع حقوق واقعی مردم و پیرو راه امام و رهبری باید گفت: به نمایندگانی که برجام و توتال را تایید کردند و با بنیانگذاران واقعی داعش در مجلس عکس سِلفی حقارت آمیز گرفتند و به وزرای خسارت آفرین به کشور در دولت گذشته اعتماد کردند و به آنانی که بیش از ۱۲۰ نفر بودند و حمله موشکی سپاه به داعش را مورد حمایت و امضا قرار ندادند، و آنهایی که در مخالفت با وزرا ثبت نام کردند و در موافقت آنها صحبت کردند، امیدی نیست.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد