سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28315
|
08:18 - 1396/05/25
نسخه چاپی

تیغ تغییرات در دولت دوازدهم؛

داس تدبیر همه را درو می کند؟/ مدیران ایلامی در برزخ ماندن یا رفتن

داس تدبیر همه را درو می کند؟/ مدیران ایلامی در برزخ ماندن یا رفتن
دولت دوازدهم هنوز نیامده روند تغییرات مدیریتی را آغاز کرد اما در ادامه باید دید این تغییرات تا چه سطحی ادامه پیدا می کند.

گروه سیاسی ايلام بيدار:: با شروع بکار هر دولت اولین موضوعی که در دستور کار قرار گرفته، تغییرات مدیریتی در همه سطوح به بهانه روی کار آمدن نیروهای مستعد و کاری بوده اما واقعیت چیز دیگری است.

دولت ها همیشه بدنبال این بوده اند که به نحوی حتی به ضرر یک سازمان و بیت المال که شده از همفکران سیاسی و همراهان خود در کارزار انتخابات استفاده کنند و در این چند سال از انقلاب بارها در بیشتر دولت ها بدون توجه به اعتراض رسانه ها و بعضا مردم شاهد آن بوده ایم.

در این مقوله بدنبال نفی کلی تغییرات نخواهیم بود زیرا جابجایی مدیران اگر براساس کارایی و لیاقت نه تفکرات سیاسی و حزبی باشد ، باعث پویایی و تحرک مثبت در سطح سازمان های اجرایی خواهد شد.

دولت تدبیر و امید در دوره گذشته نیز از این قاعده مستثنی نبود و با تغییرات گسترده بخش عمده از مدیران از سطح پایین تا عالی را از دم تیغ تغییرات گذراند و تعدادی را هم در سمت خود ابقاء کرد، هرچند در مواردی نیز این تغییر به نفع سازمان ها تمام شده بود.

اما گویا در دولت جدید اوضاع به گونه ای دیگر در حال رقم خوردن بوده و این تغییرات قبل از معرفی کابینه و از چند روز بعد انتخابات و پیروزی دولت آغاز شده است.

بیژن زنگنه نیز در خصوص برخی تغییرات بصورت صریح و شفاف گفته بود که اصلا مگر می شود مدیر مخالف در دولت گذاشت، این همه ملت رای دادند تا به یک سیاست، گفتمان و فکر رای داده باشند، مخالفین دولت که سیاست دولت را قبول ندارند اگر در وزارتخانه ای وجود دارند برای چه می مانند یعنی می مانند که سیاستی را که قبول ندارند اجرا کنند؟

این صحبت ها از بدنه دولت صحه ای بر واقعیت هایی در تغییرات گسترده می باشد.

البته این را نیز نباید فراموش کرد که احزاب همراه دولت در انتخابات بدنبال سهم خواهی بوده و در تغییرات دولت را در فشار نیز قرار خواهند داد.

گستره این تغییرات به ایلام نیز رسید و استانداری ایلام در سطح ستاد با تغییر و انتصاباتی در سازمان همیاری و اتباع بیگانه آغازگر این حرکت بوده است.

اما در اولین انتصاب سیاسی در سازمانی اجتماعی ، معاون ستاد انتخاباتی رئیس جمهور که بالاترین سمتش معاونت سازمان فنی و حرفه ای بوده در جهشی بعنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب تا از یک حرکت عظیم تغییرات سیاسی در استان رونمایی شود.

در ادامه برخی نزدیکان به استانداری ایلام از تغییرات گسترده در سطح فرمانداری ها خبر دادند و در این میان از فرمانداران آبدانان، مهران، بدره، ملکشاهی و چرداول نام برده شد هرچند این خبر از سوی مدیرکل سیاسی استانداری تکذیب شد اما هرگونه تغییراتی در این سطح دور از انتظار نیست.

در سطح آموزش و پرورش هم گویا تغییر حامیان انتخاباتی رقیب دولت در دستور کار قرار گرفته و با جابجایی این افراد سعی در معرفی همفکران سیاسی دولت دارند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا دولت این تیغی را که برای تغییر مدیران تیز کرده چه کسانی را از دمش گذرانده و مدیران نیز تا کی باید در این برزخ ماندن یا نماندن باشند و آیا داس تدبیر آنها را نیز از میدان و کارزار مدیریتی برکنار کرده یا...

تمام این حرف و حدیث ها بزودی با معرفی کابینه دوازدهم مشخص خواهد شد.

امیدورایم اگر تغییراتی نیز صورت می گیرد در جهت گسترش خدمات و رفاه به مردم بوده و فارغ از هرگونه تفکرات سیاسی و حزبی و بدون توجه به هرگونه سهم خواهی ، از وجود همه مدیران مستعد و شایسته استفاده شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد