سرویس: اجتماعی
کد خبر: 27301
|
08:34 - 1396/04/10
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ترافیک ؛معضلی حل نشدنی در پارک جنگلی چغاسبز

ترافیک ؛معضلی حل نشدنی در پارک جنگلی چغاسبز
ترافیک ایجاد شده در پارک جنگلی چغاسبز بدلایل متعدد و نبود زیرساخت مردم را با مشکلاتی مواجه می کند.

گروه اجتماعیايلام بيدار:: ترافیک شهری همواره معضلی بزرگ و گویا حل ناشدنی در ایلام است و بعضا به گره های کوری تبدیل می شود.

برخی از این گره های ترافیکی وضعیتی دائمی داشته اما برخی دیگر تنها حاصل برخورد غیرکارشناسانه مسئولان بوده و به آن حسابی دامن می زنند.

پارک جنگلی چغاسبز نامی آشنا برای مردمان آلامتو بوده چون این منطقه سالیانی است بعنوان تنها مکان تفریحی میزبان ایلامیان می باشد.

این منطقه در سال های اخیر و شاید بدلیل حجم بازدیدی که داشته بعنوان مرکز نمایشگاهی شهر ایلام تبدیل شده و هرساله تعداد زیادی نمایشگاه با عناوین مختلف در این مکان برگزار می شود.

اما متأسفانه مسئولان امر تنها به برگزاری نمایشگاه  متمرکز شده اند و توجهی به اینکه از لحاظ زیرساختی توانایی این حجم از بازدید را داشته ،ندارند.

نبود امکانات لازم و همچنین عرض کم خیابان همیشه در ایام های مختلفی اعم نمایشگاهی و یا غیرنمایشگاه مشکلاتی را برای مردم به وجود و عملا داد آنها را درآورده اما کاش گوش شنوایی هم بود.

پارک جنگلی چغاسبز این روزها دوباره میزبان نمایشگاه دیگری بوده که با استقبال گسترده مردم همراه بوده اما این همراهی در ساعاتی دلخوری هایی را نیز بوجود آورده است.

هوای خنک و مطبوع و همچنین تعطیلی مدارس و دانشگاه ها این روزها مجالی داده تا خانواده های ایلامی با حضور در پارک چغاسبز،جهت گذراندن شبی دل انگیز و بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات و سوغات استان ها راهسپاراین مکان تفریحی می شوند.اما در همان ابتدای راه ورودی و در ساعات اولیه شب با ترافیک سنگینی مواجه شده و بعضاً برخی عطای تفریح را به لقایش بخشدند.

با ورود به داخل این ترافیک به راحتی صدای اعتراضات از گوشه و کنار به گوش می رسید و خواستار رسیدگی بودند.

در دقایق و ساعاتی از شب عملاً حرکت خودروها با کندی و همچنین به کلی متوقف می شد.

مشکل این گره ترافیکی وقتی نمود بیشتری پیدا کرد که متأسفانه حضور نیروهای راهور جهت روانسازی ترافیک به چشم نمی آمد.

البته نباید فراموش کرد این ترافیک تنها متوجه نبود نیروهای راهور نمی باشد و باید از فرهنگ ترافیکی ضعیف مردم نیز گله مند بود.

اما به هردلیلی باید نیروهای متخصص در روانسازی ترافیک در پلیس راهنمایی و رانندگی به موقع در محل حضور داشته و اگر این منطقه توانی برای برپایی نمایشگاه نداشته از برگزاری آن جلوگیری بعمل آید.

حرف پایانی...

اما سخنی با مسئولان؛ صرف برگزاری نمایشگاه و بالا بردن کارنامه کاری کفایت نمی کند و با توجه به وضعیت توپوگرافی پارک چغاسبز در ابتدای مسیر باید هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی سایت نمایشگاهی استان که در انتهای همین مسیر قرار داشته اقدام جدی صورت داده تا ضمن ایجاد محیطی مناسب از ایجاد چنین وضعیت هایی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد