سرویس: سیاسی
کد خبر: 26974
|
12:08 - 1396/03/21
نسخه چاپی

مردان آسمانی مدافع حرم این روزها بیش‌تر به چشم می‌آیند؛

از شهید کشتی‌گیر«مدافع حرم» تا شهید فوتبالیست آبادانی در تهران

از شهید کشتی‌گیر«مدافع حرم» تا شهید فوتبالیست آبادانی در تهران
شهدای مدافع حرم افرادی هستند که حاضر شدند کیلومترها از زندگی خود دور شوند اما نگذارند حرم حضرت زینب (س) به دست انسان‌نماهایی بیفتد که جز خون ریختن هیچ منطقی را قبول ندارند.

به گزارشايلام بيدار، فرنگیس حمزه یی؛ امروز و در دهه ۹۰ باید بیش از گذشته زندگی و امنیت خود را مدیون افرادی باشیم که در عصر تکنولوژی زندگی دنیوی خود را ترک و برای امنیت جمهوری اسلامی ایران  که حتی برای مردمان سرزمین‌های دیگر، زیر آتش و خون مقاومت می‌کنند و علیه کفر و ظلم مبارزه می‌کنند.

این روزها مردم خوزستان مهدی موسوی، جبار دریساوی، حسن حزباوی، علی منیعات، حبیب جنت مکان، هادی کجباف، روزبه هلیسایی، سید جاسم نوری، مرتضی سواری، عبدالکریم اصل غوابش، احمد حیاری، علیرضا قنواتی، جبار عراقی، حمیدرضا فاطمی اطهر، سید اصغر فاطمی تبار، علیرضا حاجیوند غیاثی، عباس کردونی و… را به نام مدافع حرم می‌شناسند که همسر و فرزند و پست و مقام‌ها را رها کردند و به سوی مبارزه علیه دشمن تکفیری داعشی شتافتند.

*شهید مجتبی یداللهی، کوچک‌ترین شهید مدافع حرم ارتش که متولد ۱۳۷۰ و ۲۵ ساله بود به همراه ۴ تن  از تکاوران تیپ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات نیروهای مقاومت در سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

شهید یداللهی در بخشی از وصیت‌نامه‌ خود با توجه به جایگاه ولایت فقیه آورده است:«یکی از اصول بسیار مهم دین و آئین مسلمانان اصل ولایت فقیه است؛ که زیرمجموعه امامت محسوب می شود و به گفته نبی مکرم اسلام: فقها امنای و معین مردم اند. در واقع جوهره فطرت توحید ولایت است؛ لذا هرکس که ولایت را مطیع نباشد توحیدش مورد شک و تردید خواهد بود؛ چرا که بدون نگاه به ولایت، نگاه به امامت عقیم است. امام علی(ع) میفرماید: هرکس در روزگار غیبت بر ولایت ما استوار بماند خداوند منان پاداش هزار شهید بر وی عطا می‌نماید…در ادامه حضرت علی(ع) می‌فرماید: ای مردم امواج فتنه را با کشتی امام(ولایت) در هم بشکنید، آنان همانند کشتی نوح(ع) برای شمایند و ای مردم ولایت فقیه هماچون آب حیات است که اگر نباشد همه ما همچون قطره‌ای کوچک با اندک حرارتی نابود می شویم؛ اما اگر این قطرات کوچک به دریای ولایت متصل باشد فناناپذیر خواهد بود… راه علی(ع) و صراط مستقیم‌شان شاخص دوران فتنه است علی(ع) را شمشیر ابن ملجم از بین نبرد و اصلا نتوانست از بین ببرد؛ بلکه تیزی شمشیر انقدر نبود…. فرق علی(ع) را جهالت مردم زمانش شکافت و به شهادت رساند؛ چرا که تیزی جهالت مردم زمان خیلی تیزتر و برنده‌تر از تیغه شمشیر است… امروز دگر روزی نیست که فهم و بصیرت ملت ایران اسلامی آنقدر پایین باشد که ولایت را خانه‌نشین نماید. باید مصداق شعار “ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند” به واقعیت بپیوندد».

*شهید سعید خواجه صالحانی؛ نخستین شهید مدافع حرم سال ۹۶ است؛ مدافع حرم ۲۳ ساله‌ای که در روز تولدش به شهادت رسید. او عصر روز جمعه ۴۴ فروردین در نبرد با تکفیری‌ها در سوریه به شهادت رسید؛ شهید صالحانی متولد سال ۶۸ و ساکن پاکدشت بود. سعید خواجه صالحانی از کشتی گیران استان تهران بود. وی که برای چهارمین بار به سوریه اعزام می شد، فرمانده پایگاه سیدالشهدا(ع) شهرستان پاکدشت بود.

*شهید جهانپور شریفی، ۲۵ شهریور سال ۹۲ در روز تولدش در حال دفاع از حرم مطهر زینب کبری در  کشور سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسید. پیکر این شهید در جهرم تشییع و در زادگاهش روستای پر زیتون میمند به خاک سپرده شد.

 

*شهید حامد جوانی؛ جوانی … تیرماه ۹۴ به شهادت رسید. شهید جوانی ماه گذشته در سوریه دو چشم و  دو دستش را از دست داد و در بیمارستان بقیه الله تبریز به فیض شهادت نائل شد.

حامد از زبان پدر و مادرش: مادر حامد آستین‌هایش را هم برای داماد کردن پسرش بالا زده و بساط خواستگاری را مهیا کرده بود که حامد از سوریه به او زنگ زده و گفته بود، «به هیچ‌وجه نمی‌خواهم ازدواج کنم و تا داعش هست من مشغول مبارزه خواهم بود و لاغیر»

حامد جوانی است که طرفداران زیادی در سراسر ایران دارد، از عکس های پرفایلاشان مشخص است که او را جوانی بقول خودشان شیطون و دوست داشتنی بود؛ اما طبق خاطرات دوستان همشهری اش فرید رضایی، بهمن قلی‌پور و میلاد میراب که روزهای خوشی را با او سپری کرده‌اند، حامد سنگ صبورشان بوده و اگر دلتنگ می‌شدند با شوخی‌هایش سعی می‌کرد حال و هوای آنها را عوض کند.

در خاطرات فرید چنین عنوان شده است که؛ روزی که حامد شهید شد من رهسپار مشهد مقدس بودم که انگار قسمتم نبود. مادر و خانواده را سوار قطار کردم و خودم داشتم برمی‌گشتم که زنگ زدند، گفتند حامد شهید شده؛ آن لحظه شوکه شدم و تمام خاطرات حامد جلوی چشمم آمد؛ در خانه نتوانستم جلوی گریه خودم را بگیرم اما بعد خدا را شکر کردم؛ چرا که شهادت تنها آرزوی  حامد بود و همیشه می‌گفت، عشق من شهادت است.

شهید حامد در بخشی از وصیت نامه که در در ۲۵ فروردین ۹۴ نگاشته است، می‌گوید: یاحسین تا آخرین قطره‌ی خون نمی‌گذاریم دوباره خواهرت به اسارت برود. تنها دلخوشی من برادر زاده‌ام علی است که وقتی او بزرگ شد بگوید که عمویت برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) رفته و شهید شده است، بگذارید علی افتخار کند… مادرم بنده انشاالله در این سفر که به سوریه می‌روم عمودی می‌روم و افقی به ایران بازمی‌ گردم و نیز به گروه موزیک لشکر بگویید چون من با شما سابقه دوستی و همکاری داشتم موقع ورود پیکر من به تبریز بصورت عالی و منظم به نواختن موزیک بپردازید.

*شهید عباس کردانی(کردونی)

از شهدای عملیات آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا سوریه و یکی از شهیدان مدافع حرم شهرستان کارون. ۱۹ اسفند سال ۱۳۹۴ در شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا به فیض شهادت نائل شد. شهید عباس کردانی در سن ۳۶ سالگی به شهادت رسید و مزارش در قطعه شهدای مدافع حرم اهواز در کنار مزار شهید علی‌محمد حسینی‌کاهکش، شهید داوود نریمیسا، شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی بلوطکی و شهید رضا عادلی، از شهدای عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه و شهید حجت‌الاسلام شیخ جابر حسین‌پور(زهیری) قرار دارد.

 

* مدافع حرمی که جانباز فاجعه منا بود

شهید سید علی منصوری از اهالی شهرستان نیشابور،سرهنگ بازنشسته تیپ ۲۱ زرهی امام رضا(ع)، او پس از بازگشت از حج در سال ۱۳۹۴۴ و مصدومیتش در آن واقعه تأسف‌بار، تاب حرمت شکنی‌ها و تعرض‌های بی‌حد و مرز تکفیری‌ها را نیاورد و به‌عنوان یک مستشار نظامی و باتجربه به جمع رزمندگان مدافعین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در سوریه پیوست. شهید سید علی منصوری در ۲۰ خردادماه جاری در منطقه کفر حمره «شهرک حمیره» در نزدیکی منطقه خان طومان سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. او پنجمین شهید مدافع حرم نیشابور است.

 

* دهه هفتادی که حسرت راهی را که رفته را بر دل خیلی‌ها گذاشت

شهید عباس دانشگر نیز یکی از مدافعان حرم جوان در سوریه بود. او متولد سال ۱۳۷۲ و از اهالی  شهرستان سمنان بود که چندی پیش داوطلبانه عازم سوریه شد. شهید دانشگر توسط تروریست‌های تکفیری در چند روز گذشته به شهادت رسید. تصاویر یک جوان ۲۳ساله در قامت شهید مدافع حرم به‌خاطر ظاهر کم‌سن و سال او در عکس‌هایش، حسرت راهی را که رفته است بر دل خیلی‌ها گذاشته است. پوسترها و تصاویر این شهید والامقام با این عنوان: «یک دهه هفتادی دیگر از دانشگاه امام حسین(ع) فارغ التحصیل شد»، طی چند ساعت گذشته طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

* شهید مدافع حرم حیدر ابراهیم خانی؛ وی اولین شهید مدافع حرم شهرستان ملایر است که روز شنبه ۱۴ فروردین ماه سال ۹۶۶ در عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسید.

ابراهیم خانی بیست و دوم – اسفند – ۱۳۹۴ در وصیت نامه اش چنین نوشته است: «اینجانب حیدر ابراهیم خانی این وصیت نامه را در تاریخ ۲۲/۱۱/۹۴ با آیه شریفه ۱۱۱ سوه توبه آغاز می کنم و آن به این  شرح است که خداوند از مومنان جان و مالشان را به بهای اینکه بهشت برای انان باشد خریده است. به اینگونه که در راه خدا می جنگند می کشند و کشته می شوند. خداوند کریم همیشه به من نظر لطف و محبت داشتند و به واسطه امام عزیزی که  کریم اهل بیت است دعاهای مرا مستجاب نمودند و با جرات می گویم  که هر خواسته ای که داشتم برآورده شده مگر آنکه بر خیر و صلاح من نبوده. امشب شب شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) است . همسر عزیزم و پدر و مادر مهربانم و برادران و خواهر نور چشمم شما را قسم می دهم به پهلوی شکسته حضرت فاطمه(س) مرا حلال کنید از من راضی باشید اگر خوبی یا بدی به شما کردم که قطعا همه اش بدی بوده از من راضی باشید ضمنا از همه فامیل و دوستان حلالیت برایم طلب کنید من این سفر را با میل و اراده خودم رفتم و هیچ گونه دستور و اجباری در این زمینه نبوده. من با عشقی که به سید علی دارم و حاضر هستم بارها جانم را فدای ایشان کنم این ماموریت را با تمام وجود می روم و امیدوارم که حضرت زینب(س) مرا به لطف خدا یاری دهد تا بتوانم خدمتی به این مملکت و مردم نموده و همچنین رو سفید در پیش شهدا باشم»…

 

*اولین شهید مدافع حرم هرمزگان

*شهید عبدالحمید(امید) سالاری؛ اولین شهید مدافع حرم روستای سردر از توابع بخش حاجی آباد استان  هرمزگان است. او که خبر شهادتش را دردانه‌اش زهرا به مادرش می‌دهد. امید زندگی مریم اما همان نخستین بار شربت شیرین شهادت را برای خود ثبت کرد. از وی اما؛ محمدامین پسری کوچک اما بزرگمردی به یادگار مانده است که در محضر رهبری ادب کرد و این دوبیتی را خواند: حقا که از سلاله فاطمه‌ای/ با خنده‌ی خود به درد ما خاتمه‌ای زیباتر از این نام ندیدم به جهان/ سید علی حسینی خامنه‌ای. البته دردانه  عبدالحمید هم همچون برادرش محمدامین هم دو بیتی را که روی کاغذ نوشته را به حضرت آقا می‌دهد که چنین نوشته شده: آهن آبدیده را زنگ عوض نمی‌کند/ چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند/ به خیل دشمنان بگوبه کوری دو چشمتان/ مطیع امر رهبریم رنگ عوض نمی‌کنیم.

و اما؛

سردار شهید سردار سرافراز اسلام شهید حسین همدانی که وهب فرزندنش وصیت‌نامه پدر شهید خود را  قرائت کرد، خود را در محضر خداوند متعال گنهکار می‌بینید درحالی که او شهیدی است که دوران پرافتخاری را در جبهه‌های دفاع مقدس سپری کرد و این بار از کنار حرم بزرگ بانوی دشت نینوا، برگه شهادت را برای خود تا ابد به یادگار گذاشت.

وهب وصیت نامه پدرشهیدش را این چنین قرائت می‌کند:

بسم‎الله الرحمن الرحیم

سپاس خدای را که نعمت‌ها فراوان بر ما ارزانی داشت و فراوان شکر که در عصر خمینی (ره) حیاتمان قرار داد، همه پدران و مادران ما در آرزوی این دوران بودند و ندیدند اما ما دیدیم.

دوران احیای اسلام عزیز و عزتمندی ملت‌های مسلمان، مقاومت مجاهدان سپاه اسلام، عصر تحول و شکوه و عظمت در جهان اسلام، عصر بیداری ملت‌ها، عصر زوال طاغوت‌ها، عصر فروپاشی قدرت‌های استکباری و عصر برگشتن به خویشتن.

خدا را هزاران شکر به خاطر نعمت‌هایش، نعمت زندگی در هشت سال دفاع مقدس، زندگی با مجاهدینی که محبوب خدا بودند و میهمان خدا شده‌اند… بنده حقیر، حسین همدانی، شاگرد تنبل دفاع مقدس اعتراف می‎کنم که وظایف خودم را به خوبی انجام ندادم و بعضی موقع‎ها این نفس سرکش سراغ من می‎آمد و مرا گول می‎زد، وسوسه می‎شدم، نق می‎زدم، در درونم اعتراض ایجاد می‌شد اما خدا مرا کمک می‌کرد، متوجه می‌شدم، پشیمان می‌شدم، توبه می‌کردم و از خدا طلب عفو و بخشش می‌کردم و مرا می‌پذیرفت و این اواخر هم خیلی دلم هوای رفتن کرده بود. خدا کند که در موقع جان دادن راضی باشد خدای مهربان و خودم به رحمت او امیدوار هستم نه به عملکرد خودم.هیچگونه بدهی ندارم و به کسی هم بدهکار نیستم، اما اگر کسی طلبکار بود بدهی را بدهید شاید یادم رفته باشد، به امید رحمت خدایم، خداحافظی با شما و طلب مغفرت بنده گنهکار حسین همدانی.

درب شهادت اما بر روی هیچ کس بسته نیست اگر خدا بخواهد…

این بار اما تهران مجلس شورای اسلامی در مقابل داعشی های بی رحم، جوانی از دیار آبادان

*شهید سیدرضا ثابتی، فوتبالیست آبادانی

سید رضا ثابتی از کارمندان اداره بندر آبادان و از بازیکنان سابق تیم‌های فوتبال نفت و جم بود. او برای پیگیری برخی امور به مجلس رفته بود.شهید ثابتی ۴۰ سال سن داشت و از وی دو فرزند دختر بر جای مانده است.

اما مرور خاطرات و وصایای مردان آسمانی مدافع حرم در این روزهایی که خوی حیوانی داعشی ها تا اینجا هم رسیده باید برای یادآوری خودمان که چه نعمت‌های گرانبهایی را در کشورهایی مثل سوریه را از دست می‌دهیم فقط به خاطر حفظ امنیت و جلوگیری از بی حرمتی به حرم اهل بیت پیامبراکرم(ص(بیش‌تر با چشم دل بشنویم تا خدای ناکرده زبانمان به توهین به خانواده‌هایشان باز نشود که شرط انصاف نیاست عده‌ای در دل آتش و خون باشند و ما درامنیت اما اهل خانه‌هایشان از نیش زبان‌ها در امان نباشند.

انتهای پیام/ الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد