سرویس: سیاسی
کد خبر: 2656
|
19:47 - 1392/03/11
نسخه چاپی

معاون حقوقی بنیاد شهید:

مبلغ اختلاس میلیاردی در بنیاد شهید به صندوق ذخیره شاهد بازگشت/پرونده همچنان در مرحله تحقیق

مبلغ اختلاس میلیاردی در بنیاد شهید به صندوق ذخیره شاهد بازگشت/پرونده همچنان در مرحله تحقیق
معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران از بازگشت مبلغ اختلاس میلیاردی بنیاد شهید و امور ایثارگران به صندوق ذخیره شاهد خبر داد و گفت: این پرونده به دستور قاضی مربوطه همچنان در مجتمع قضایی خارک در حال بررسی است.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از دانا،کیومرث یزدان پناه، معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص روند پیگیری پرونده اختلاس ۶ میلیاردی در بنیاد شهید اظهار داشت:‌ این مشکل یک جابه‌جایی مالی بود که در خود بنیاد شهید اتفاق نیفتاده بود.

پزدان‌پناه با بیان اینکه این مشکل یک جابه‌جایی مالی میان بیمه دی و صندوق ذخیره شاهد بود، اظهار داشت: (آقای ک) مدیرعامل سابق صندوق به جای اینکه پول مازاد این قرارداد را به حساب صندوق واریز کند، به حساب شخصی خود ریخته بود.

وی افزود: مدیر مذکور از این مبالغ زمینی را در دارآباد به نام همسرش خریداری کرده بود که پس از اثبات مجرمیت، تمام اموالش توقیف شد و پول صندوق ذخیره شاهد به حساب اصلی‌اش بازگشت.

یزدان‌پناه با بیان اینکه این پرونده هنوز مختومه نشده است، گفت: دادگاه تا زمان بررسی کامل پرونده، وی را به بیش از ‌۶ ماه حبس محکوم کرده بود؛ اما با توجه به سپری شدن مدت محکومیت و بازگشت اموال، ممکن است دادگاه برای مجرم حکم برائت صادر کرده یا اینکه محکومیتی بین یک تا سه سال تعیین کند و یا محکومیت وی را تبدیل به جزای نقدی کند.

وی متذکر شد: این پرونده به دستور قاضی مربوطه همچنان در مجتمع قضایی خارک در حال بررسی است. 

معاون حقوقی بنیاد شهید با اشاره به اینکه این بنیاد، خود یکی از شاکیان این پرونده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمه دی و صندوق ذخیره شاهد دو سازمان زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و بنیاد نیز متولی امور ایثارگران است، مسائل مربوط به این پرونده توسط معاونت حقوقی بنیاد شهید پیگیری می‌شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب