سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26557
|
08:31 - 1396/02/24
نسخه چاپی

عاقبت جاده «چم سرخ»

پروژه ای که به آرشیو « نمی شود - نمی توانیم » پیوست

پروژه ای که به آرشیو « نمی شود - نمی توانیم » پیوست
پروژه جاده «چم سرخ» که 4 درصد پیشرفت فیزیکی داشت قریب به یک سال است که خوابیده و خاکی از آن بلند نمی شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، یکی از مهمترین پروژه ها در هر کشور بحث جاده ها می باشد، این جاده ها هستند که باعث اتصال شهری به شهر دیگر می شوند و این اتصالات باعث افزایش قدرت نظامی، اقتصادی و ایجاد روابط اجتماعی می شوند.

 
متآسفانه در شهرستان دهلران با وجود اهمیت بیشتر در خصوص ایجاده جاده ها به دلایلی چون مرزی بودن، اتصال دهنده غرب به شرق کشور اما، پروژه های جاده ای در این شهرستان یا به کندی و یا توقف کامل دارند.
 
پروژه مهران به دهلران که تا حدودی فقط اطلاع رسانی شده است و به چشم ظاهر چیزی دیده نمی شود و پروژه دهلران به اندیمشک هم با سرعت آغاز شد و اخبار رسیده این است که به دلایل اختلاف چند اداره سنگ اندازی هایی برای کند شدن آن صورت گرفته است.
 
از همه اینها که بگذریم پروژه جاده «چم سرخ» است که عملیات اجرایی این پروژه از سال 83 آغاز شده است که به دلیل محدودیت توان اجرایی پیمانکاران اولیه این پروژه، عملیات اجرایی آن با وقفه چندین ساله ای مواجه بوده است.
 
پیمانکار بعدی هم مدتی مشغول به فعالیت بود اما گویا به دلیل عدم تزریق بودجه این کار برای همیشه متوقف شده است.
 
این دومین پروژه در شهرستان دهلران است که یا بدون دلیل و یا با دلایل تهی بودجه آن ها به یکباره قع می شود.
 
پروژه عظیم جاده چم سرخ در سال 94 عملاً عملیات آن آرام آرام متوقف شد و در سال 95 تا مرداد ماه از آن خبری به گوش نمی رسید تا اینکه در بازدید نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی از این پروژه در خبرگزاری ها اطلاع رسانی شد که " عملیات اجرایی جاده «چم سرخ-حاضرمیل» دهلران از سرگرفته می‌شود".
 
کاظم زاده در این بازدید گفته بود: برای این پروژه که دارای تقریباً 40 درصد پیشرفت فیزیکی است تاکنون 13 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن نیاز به تامین اعتبارات لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی است.
 
وی بیان کرد: پیگیری‌های لازم از طریق وزارتخانه انجام شده و دستورات لازم برای از سرگیری عملیات این پروژه صادر شده که امیدواریم به سرعت اجرایی شود.
 
نزدیک 9 ماه از این بازدید می گذرد اما هیچ خاکی از نقشه مسیر چم سرخ بلند نمی شود و کسی هم اطلاع رسانی نمی کند که عاقبت این پروژه به کجا می رسد.
 
این روزها نزدیک انتخابات که می شویم دولت سعی می کند کارهای عقب افتاده را شتاب دهد و پرونده های خفته را بیدار کند. از جمله این کارها تبدیل دهستان دشت عباس به بخش و تغییر فرمانداری دهلران به فرمانداری ویژه است که در دولت گذشته کلیک خورد و پس از چهار سال اکنون دولت کنونی دارد به آن رسیدگی می کند هرچند دولت گذشته نیز در آخرین روزهای خود این وعده ها را داد.ه بود.
 
امیدواریم که وعده های این دولت نیز به مثال دولت گذشته نباشد و پرونده های ناتمام به دولت بعد پاس کاری نشود.
 
امید است که این روزها خبری خوش از سوی مسئولان استان و شهرستان در خصوص پروژه بزرگ «جاده چم سرخ» اطلاع رسانی شود چرا که این پروژه هم بخش های پهله و میمه را از بن بست خارج می کند و هم راه ارتباطی دهلران به مرکز استان را بسیار کوتاه می نماید.
 
این روزها شعارهای زیادی به دولت کنونی انتصاب می دهند مانند دولت نمی شود، نمی توانیم و... که اگر مسئولان نجنبند و در این روزهای پایانی کاری نکنند، پروژه چم سرخ هم به آرشیو نمی شود، نمی توانیم می پیوندد.
 
انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد