سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26308
|
08:56 - 1396/02/07
نسخه چاپی

ایلام بیدار از شائبه مهندسی کردن انتخابات در ایلام گزارش می دهد؛

استقبال رئیس ستاد انتخابات استان از حامی تبلیغاتی روحانی

استقبال رئیس ستاد انتخابات استان از حامی تبلیغاتی روحانی
حضور و استقبال رئیس ستاد انتخابات استان از حامی تبلیغاتی روحانی در ایلام به شائبه مهندسی کردن انتخابات دامن زد.

گروه سیاسی ايلام بيدار::شمارش معکوش برای آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و در همین راستا آنچه این روزها بیشتر بر سر زبانها است بحث تبلیغات انتخاباتی و گرم کردن تنور انتخاباتی است.

با گرم شدن تنور انتخابات و معرفی بیشتر کاندیداها و مشخص شدن معیارهای هرکدام از نامزدها مردم خود را برای حضور در انتخاباتی پرشور آماده می کنند.

اما آنچه که باید مدنظردست اندرکاران اجرای انتخابات قرار بگیرد رعایت اصل بی طرفی وقانون است.

اخیرا در استان ایلام شاهد برگزاری مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی با حضور مسعود پزشکیان، وزیر دولت اصلاحات و نائب رییس مجلس بعنوان مهمان ویژه در سالن اجتماعات هلال احمرایلام بودیم.

استقبال گرم رئیس ستاد انتخابات استان از یک حامی انتخاباتی

آنچه که در حضور این حامی تبلیغاتی ستاد روحانی جلب نظر کرد حضور و استقبال گرم "حسین کلانتری" رئیس ستاد انتخابات استان در فرودگاه شهدای ایلام با اموال دولتی بوده که برخلاف اصل بی طرفی در انتخابات می باشد.

هرچند شاید این استدلال نیز در ذهن این افراد خطور کرده که پزشکیان نائب رئیس مجلس بوده و لزوم استقبال از وی می رود اما باید این موضوع را متذکر شد که مسعود پزشکیان نه بعنوان سمت حقوق بلکه بعنوان یک حامی برای حضور در این ستاد در ایلام حضور بهم رسانده است زیرا اگر غیر از این باشد باز خود مصداقی دیگر از بی قانونی می باشد.

این حضور کلانتری در فرودگاه و استقبال از پزشکیان در حالی بوده که وی در جریان  نشست ستاد انتخابات استان با حضور روسای هیات های اجرایی شهرستان های دهگانه بر قانومداری و  و بیطرفی در انتخابات بعنوان مهمترین تکلیف مجریان انتخابات تاکید کرده بود

کلانتری در ادامه این جلسه بیان کرد که هیات های اجرایی انتخابات امانتداران آرا و مورد اعتماد مردم هستند و باید تلاش کنند تا با اجرای قانون این اعتماد بیشتر شود.

لزوم رعایت قانونمداری در انتخابات

براساس این گزارش؛ مجریان انتخاباتی باید نماد قانونمداری بوده و رعایت اصول انتخاباتی بصورت یکسان و برای تمام نامزدهای انتخاباتی را مدنظر داشته و از هرگونه شائبه ای که به مهندسی شدن انتخابات در ایلام دامن زده جلوگیری کنند.

امید است مسئولان برگزاری انتخابات استان و به ویژه رییس این ستاد ضمن رعایت اصل بیطرفی برای جلب اعتماد مردم خالصانه تلاش کنند.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد