سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26039
|
07:47 - 1396/01/21
نسخه چاپی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام :

مغازه 180 میلیون تومانی در بازار ایلام وقف ایتام و قرآن شد

مغازه 180 میلیون تومانی در بازار ایلام وقف ایتام و قرآن شد
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: مغازه 180 میلیون تومانی در بازار ایلام وقف ایتام و قرآن شد .

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "حسن شهیدی"، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  از وقف مغازه 180 میلیون تومانی در بازار ایلام خبر داد.

وی اظهار کرد: این مغازه با حضور حجه‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز برادر مرحوم اسد صالحی و خانواده وی ، وقف شد.

شهیدی با بیان اینکه این موقوفه اولین وقف سال 96 است، تصریح کرد: این مغازه به مساحت 18 متر مربع در پاساژ رضا در شهر ایلام قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این وقف منفعتی است، افزود: واقفان در وقف نامه تنظیم شده به نام مرحوم اسد صالحی، نیات خود را صرف درآمد آن برای ایتام به میزان 80 درصد و امور قرآنی به میزان 20 درصد مقرر کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: در استان وقف‌های انتفاعی مانند وقف برای مسجد و حسینه زیاد است و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد ولی آنچه امروز استان به آن نیازمند است وقف‌های منفعتی است که بتوان از محل درآمد موقوفه برای امور عام المنفعه مانند درمان نیازمندان، ایتام و امور خیریه هزینه کرد.

این مسؤول افزود : موقوفه مرحوم اسد صالحی که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود از بهترین نمونه‌های وقف در استان است که توسط وارثان وی وقف شد و در حال حاضر نیز موقوفه در اجاره است و از محل اجاره بهای موقوفه برای ایتام و امور قرآنی هزینه خواهد شد.

حجه‌الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در خصوص این موقوفه گفت : با توجه به اینکه فرزندان و همسر مرحوم اسد صالحی تصمیم داشتند برای آن مرحوم خیراتی داشته باشند بنده پیشنهاد کردم که موقوفه‌ای بنام آن مرحوم ایجاد شود تا صدقه‌ای جاری و ماندگار باشد که یک باب مغازه در پاساز رضا در مرکز شهر ایلام خریداری شده و وقفنامه آن برای ایتام و امور قرآنی تنظیم شد.

وی افزود: امیدوار این موقوفه الگویی باشد برای وقف‌های منفتی جدید در استان ایلام به گونه‌ای که موقوفاتی با نیات مختلف در استان به ثبت برسد.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد